دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی:

هدف‌گذاری جمع‌آوری ۱۸ میلیارد زکات در خراسان شمالی برای سال جاری

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۰:۰۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۳۴۶۸۳
هدف‌گذاری جمع‌آوری ۱۸ میلیارد زکات در خراسان شمالی برای سال جاری
دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی با اشاره به هدف‌گذاری انجام‌شده امسال در حوزه زکات گفت: امسال پیش‌بینی‌شده دبیرخانه شورای زکات استان 18 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ مجید الهی راد با اشاره به اینکه طی امسال جمع‌آوری 18 میلیارد تومان زکات پیش‌بینی‌شده است، افزود: طی 4 ماهه امسال تاکنون 6 میلیارد و 700 میلیون تومان از این رقم جمع‌آوری‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان محصول جمع‌آوری‌شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد رشد داشته است.

الهی راد زکات را یکی از منابع مهم در کمک به نیازمندان عنوان کرد و افزود: سال‌های قبل نیز پرداخت زکات موردعنایت کشاورزان این استان بوده است.

وی میزان زکات پرداختی سال قبل کشاورزان استان را 14 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این رقم زکات مردم در بخش‌های تأمین مسکن، جهیزیه و داروی بیماران هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: زکات پرداختی مردم خیر استان در سال قبل صرف نیازهای محرومین و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه روستایی شده است به‌طوری‌که به برکت این اعتبارات ۵۱ پروژه عمرانی برای روستاییان این استان در قالب مسجد،خانه عالم، حسینیه، حوزه علمیه  و سایر پروژه‌ها ساخته‌شده است.

وی با اشاره به‌صرف 80 درصد اعتبارات زکات برای رفع نیاز خانوارهای محروم استان، تأکید کرد: این رقم صرف نیازهای معیشتی،درمانی،آموزش،تحصیل، جهیزیه و فرهنگی مددجویان شده است

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز