معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی:

کاهش سن اعتیاد زنگ خطر جامعه امروز/ مهارت نه گفتن بهترین گزینه است

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۱:۰۱:۴۰
کد خبر: ۱۰۳۴۷۴۵
کاهش سن اعتیاد زنگ خطر جامعه امروز/ مهارت نه گفتن بهترین گزینه است
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با بیان این که اعتیادبه مواد مخدر یکی از مهمترین معضلات اجتماعی است، گفت: کاهش سن اعتیاد، زنگ خطر جامعه امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ سرهنگ محسن عربی با اشاره به اینکه گسترش اعتیاد با تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر سنتی به صنعتی بسیار نگران کننده است، اظهار داشت: آنچه لازم است به جوانان و نوجوانان آموزش داده شود "مهارت نه گفتن است". 

وی افزود: داشتن مهارت نه گفتن باعث می شود تا در صورت ایجاد و فراهم آمدن شرایط، افراد با هوشیاری کامل و آگاهانه بتوانند در مقابل خواسته نادرست دیگران بویژه دوستان نه گفته و واکنشی مناسب انجام دهند. 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین معضلات اجتماعی است، تاکید کرد: کاهش سن اعتیاد زنگ خطر جامعه امروز است. 

سرهنگ عربی، دوستی و ارتباط با دوستان ناباب، کنجکاوی، اعتیاد والدین به موادمخدر و نداشتن مهارت اجتماعی" نه گفتن" را از عوامل اعتیاد فرد به مواد مخدر برشمرد.  

وی همچنین "دوستی با جنس مخالف" را یکی دیگر از آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: آسیب های روانی، اجتماعی، تربیتی، معنوی و ضعف حس اعتماد از جمله آسیب‌پذیری ارتباط با جنس مخالف است. 

این مقام انتظامی با بیان اینکه بر اساس آمارها، طلاق در ازدواج های خیابانی زیاد صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: افرادی که بدون آگاهی از ارزش و اهمیت بنیان خانواده با یکدیگر ازدواج می کنند بنابراین به راحتی آن را نیز ترک می کنند.  

معاون اجتماعی پلیس خراسان شمالی در پایان با تاکید بر اینکه خانواده به عنوان مهمترین و اولین نهاد اجتماعی می تواند گام موثری در پیشگیری از  اعتیاد داشته باشد، یاد آور شد: خانواده ها باید فرزندان خود را درک کرده و راه درست را به آنان نه به صورت تئوری بلکه به صورت عملی نشان دهند زیرا فرزندان الگو گیری از والدین را به صورت عملی فرا می گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز