مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی :

استفاده از تسهیلات ودیعه مسکن فرم ج را قرمز نمی کند/ وام ودیعه مسکن به نام مستاجر بوده و مالیاتی برای موجر به همراه ندارد

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۲:۲۷:۰۶
کد خبر: ۱۰۳۵۹۸۲
استفاده از تسهیلات ودیعه مسکن فرم ج را قرمز نمی کند/ وام ودیعه مسکن به نام مستاجر بوده و مالیاتی برای موجر به همراه ندارد
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : استفاده از تسهیلات ودیعه مسکن فرم ج را قرمز نمی کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، سید عبدالمجید نژادصفوی درخصوص انتشار خبری مبنی بر اینکه استفاده کنندگان از تسهیلات ودیعه مسکن، فرم «ج» آن ها قرمز خواهد شد، اظهار داشت: این موضوع درست نیست و درخصوص کسانی که ازاین تسهیلات استفاده می کنند فرم «ج» آن ها قرمز نخواهد شد.

وی افزود: در بحث کسانی که برای استفاده از این طرح در اولویت هستند، چند شرط مذکور در آئین نامه وجود دارد که یکی از آن ها نداشتن مالکیت است. به این شکل طبیعی است مالکی که خانه اش را اجاره داده و در خانه دیگری مستاجر است، مجاز به استفاده از این طرح نخواهد بود. موضوع دیگر در شرایط این طرح متاهل یا سرپرست خانوار بودن است که اعلام شد.

وی با تاکید مجدد بر این موضوع که سابقه 5 سال سکونت و فرم «ج» در شروط طرح تسهیلات ودیعه مسکن وجود ندارد، اظهار داشت: هدف از این طرح در حقیقت کمک ودیعه اجاره برای مستاجرین است که در حد توان بخشی از پولی که لازم دارند، تامین شود و خوشبختانه شرایط خوبی هم ایجاد شد و از نظر میزان پرداختی، مستاجران قدرت پیدا می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: این قاعده در بحث ثبت نام کنندگان در طرح اقدام ملی هم وجود دارد. به این منظور کسانی که در این طرح ثبت نام کرده اند در صورت استفاده از این طرح، فرم «ج» آن ها قرمز نشده و برای شان مشکلی پیش نخواهد بود.

وی ادامه داد: در طرح اقدام ملی تا زمانی که واحد واجدین شرایط آماده شود، شرط و فرض این است که ثبت نام کنندگان این طرح با بررسی های انجام گرفته مستاجر هستند. افرادی که در گروه های هدف از جمله کارگران، حقوق بگیران، افراد تحت پوشش، زنان خودسرپرست و دیگر گروه های مدنظر باشند هیچ نگرانی برای شان بابت استفاده از این تسهیلات وجود ندارد. این موارد، دو مقوله جدا از یکدیگر هستند و استفاده از این تسهیلات ارتباطی با طرح اقدام ملی ندارد. همچنین در این طرح مستاجران ساکن در شهرهای جدید نیز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

نژادصفوی درخصوص موضوع نگرانی مستاجران بابت اینکه موجرها به واسطه برخی موارد از پذیرفتن پول ودیعه به این شکل سرباززده و بهانه هایی همچون اخذ مالیات و این موارد را مطرح می کنند، گفت: این موضوع هیچ مالیاتی برای موجرها به همراه نخواهد داشت چرا که این وام به اسم مستاجر بوده و تنها گیرنده مالک است. این امتیازی است که به مستاجر داده می شود و به هیچ عنوان مالیاتی پرداخت نخواهند کرد چون واحدهای زیر 150 متر به هیچ عنوان مشمول مالیت نمی شوند.

وی ادامه داد: این مساله نیازمند اطلاع رسانی بیشتر است چون شرایط ایجاد شده که واجدین شرایط بتوانند به بهترین شکل استفاده را داشته باشند.

نظر شما