رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی:

سامانه پایش انرژی در استان راه اندازی می شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۰۹:۳۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۳۸۱۱۷
سامانه پایش انرژی در استان راه اندازی می شود
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: پیشنهاد داریم با همکاری دستگاه ها و شرکت های خدمات رسان سامانه پاییش انرژی را در استان راه اندازی کنیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ مهندس علی اکبر رمضانی اظهار داشت: در این برنامه می توان مصرف انرژی را با همکاری دستگاه هایی همچون استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی، شرکت توزیع نیروی برق و شرکت گاز مانیتور و مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص راه اندازی این سامانه اعلام آمادگی می کنیم افزود: با سامانه پایش انرژی، میزان مصرف به ازای هر متر مربع مشخص می شود و می توان  اصلاح مصرف را در دستور کار داشت.

رمضانی تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه کارشناسان می توانند میزان مصرف را ساماندهی و در جهت کاهش آن برنامه ارائه  دهند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت:پایان کار ساختمان در خراسان شمالی منوط به استفاده از مصالح استاندارد و رعایت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان شد.

رمضانی خاطر نشان کرد : استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در روند ساخت و ساز الزامی است و مهندسان ناظر و مجری تأیید پایان کار ساختمان را منوط به استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب نمایند.

وی اظهار داشت: از مهندسان ناظر درخواست می شود چنانچه در روند ساخت و ساز از مصالح بی کیفیت استفاده شود در راستای تأمین ایمنی، بهداشت، بهره دهی مناسب، حفظ حقوق بهره بردار و همچنین بهینه سازی مصرف انرژی و رعایت مقررات ملی ساختمان تلاش کنند تا اصلاحات و رفع انحراف از اصول استاندارد را جدی بگیرند و تا رفع آن توسط مجریان پیگیری نمایند.

 رمضانی تصریح کرد: اینکه گفته میشود استفاده از مصالح استاندارد و صنعتی هزینه ساخت و سازها را افزایش می دهد باور غلطی است و قطعاً ساختمان‌هایی که با مصالح استاندارد و صنعتی ساخته می شوند در کوتاه مدت و بلند مدت و طول عمر ساختمان هزینه در آنها کاهش می یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی افزود: نظارت بر استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب و استاندارد جزئی از وظایف مهندسان ناظر است و مجریان مکلف به رعایت و کنترل آن از حیث رعایت ضوابط  بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان  با تأکید بر روش های اجرای استاندارد برای ساختمان های در حال ساخت و ساختمان هایی که اقدام به شروع ساخت می نمایند، هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز