نائب رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی :

هرگونه فرآیند اعتراض باید در چارچوب قوانین و ضوابط وزارت ورزش و جوانان باشد/هیچگونه دفاعی از هیچ گروه و شخص خاصی ندارم

۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۵۸:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۸۳۵۱
هرگونه فرآیند اعتراض باید در چارچوب قوانین و ضوابط وزارت ورزش و جوانان باشد/هیچگونه دفاعی از هیچ گروه و شخص خاصی ندارم
نائب رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت :اعتراضات به هیات سوارکاری خراسان شمالی باید در چارچوب قانون و بر اساس ضوابط و مقررات وزارت ورزش و جوانان باشد و از هیچ شخص و گروه خاصی دفاع نمی کنم .

محمد وحیدی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری برنا با اشاره  به برگزاری جلسات متعدد  با مالکین و جامعه سوارکاری خراسان شمالی در راستای رسیدگی به اعتراضات به عملکرد هیات سوارکاری خراسان شمالی، اظهار داشت:اعتراضات به عملکرد هیات سوارکاری خراسان شمالی باید در چارچوب قانون ، ضوابط و مطابق با مقررات وزارت ورزش و جوانان پیگیری شود.

وی افزود: از هیچ شخص و گروه خاصی حمایت نکردم و به دنبال تقابل با قوانین و مقرارت وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون سوارکاری نیستم.

وحیدی تاکید کرد: در فرآیندی که انتخاب رئیس هیات بر اساس قانون و ضوابط وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون سوارکاری انجام شده است، هرگونه اعتراض و نارضایتی به نوع عملکرد هیات سوارکاری استان چه خوب و چه بد باید طبق ضوابط و مقررات قانونی پیگیری و اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد:چند دستگی ایجاد شده در زمینه هیات سوارکاری خراسان شمالی، به صنعت اسب و پرورش آن آسیب جدی می زند که امیدوارم این موضوع از طریق ساز و کارهای قانونی حل و فصل شود.

 

*شهرک بین المللی اسب در خراسان شمالی ایجاد شود

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در ادامه  گفت :اسب در ایران جایگاه ویژه تمدنی دارد و در متون دینی تاکید فراوانی به اسب شده است.

وحیدی در ادامه خاطر نشان کرد: در کنار عالمان بزرگ دینی و شخصیت های سترگ تاریخی شاهنامه و فردوسی اسب جایگاه ویژه ای دارد.

وی تاکید کرد :در خراسان شمالی که خاستگاه ژن اسب اصیل ترکمن است باید شهرک بین المللی اسب با حضور بخش خصوصی ایجاد شود.

وحیدی تصریح کرد :با ایجاد این شهرک بین المللی در واقع فرصتی مناسب برای پرورش اسب و برگزاری مسابقات در خراسان شمالی فراهم شود.

وی افزود : تولید اسب ترکمن باید دانش بنیان و پشتبانی علمی داشته باشد، اگر وزارت جهاد کشاورزی و فدراسیون سوارکاری پیگیر این موضوع و بحث صادرات این تولیدات باشند فرآیند تولید جهش پیدا کرده و ثروت ایجاد می شود.

*پرورش اسب، فرصتی برای ایجاد درآمدهای غیر نفتی و اشتغال

نائب رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت:با ساماندهی پرورش اسب و صادرات آن می توان درآمدهای غیر نفتی خوبی هم برای استان و هم برای کشور ایجاد نماییم.

وحیدی افزود:پرورش اسب نیز فرصت های اشتغال زایی خوبی ایجاد می نماید که باید در این راستا برنامه ریزی و اقدامات مناسب صورت گیرد.

گفتنی است، در پایان مالکین و جامعه سوارکاری از مسئولین ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون سوارکاری خواستار پیگیری و پایان هرگونه اعتراض و چند دستگی در جامعه سوارکاری خواهند بود. 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز