مدیر جهاد کشاورزی راز و جرگلان :

هزار و ۶۴۵ هکتار کشتزار رازوجرگلان به آبیاری نوین تجهیز شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۰:۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۰۴۱۰۳۳
هزار و ۶۴۵ هکتار کشتزار رازوجرگلان به آبیاری نوین تجهیز شد
مدیر جهاد کشاورزی راز و جرگلان گفت: هزار و ۶۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه به سامانه آبیاری نوین مجهز شده که از این میزان هزار و ۱۰۰ هکتار در دولت تدبیر و امید بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ الله وردی خادمی افزود: برای تجهیز هر هکتار آبیاری نوین بیش از ۱۷۰ میلیون ریال اعتبار هزینه می شود.

وی گفت: سال گذشته در مجموع ۱۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در روستاهای فرح دین و تنگه ترکمن با استفاده از ۱۷ میلیارد و ۵۰۰  میلیون ریال اعتبار مصوب دولتی به سیستم‌ آبیاری نوین مجهز شد.

وی با بیان اینکه طرح های آبیاری کم فشار و تحت فشار در سال زراعی جاری در ۱۲۰ هکتار از اراضی شهرستان نیز آماده بهره برداری است، افزود: در سال های اخیر رویکرد ویژه دولت تدبیر و امید، تبدیل روش های آبیاری سنتی به روش های نوین آبیاری با توجه به وضعیت منابع آبی و افزایش بهره وری محصولات بوده است.

خادمی افزود: در روش های آبیاری سنتی همیشه کشاورزان دغدغه آب و یا بارش نزولات را دارند ولی با اجرای سامانه های نوین آبیاری شاهد توسعه بخش کشاورزی و افزایش بهره وری محصولات کشاورزی هستیم.

وی با اشاره اینکه در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ متر مربع کشت گلخانه ای نیز در شهرستان فعال است، تصریح کرد: در سال جاری ۳۰ هکتار در محل شهرک های گلخانه ای روستای حصارچه، کرپشلی و شهر غلامان با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه تامین این اعتبار از محل شرکت شهرک های کشاورزی و ملی است، گفت: این میزان اعتبار برای ۳۰ هکتار در قالب ۳۰ واحد در نظر گرفته شده است.

 مدیرجهادکشاورزی رازوجرگلان با بیان اینکه ایجاد این تعداد واحد گلخانه برای ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم و  ۳۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: این ۳۰ واحد گلخانه برای توسعه گیاهان دارویی بویژه آلوئه ورا مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز