مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی:

واگذاری مدیریت ۱۷ هزار و ۵۳۱ هکتار مراتع خراسان شمالی به بهره‌برداران

۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۱:۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۴۱۰۵۳
واگذاری مدیریت ۱۷ هزار و ۵۳۱ هکتار مراتع خراسان شمالی به بهره‌برداران
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: مدیریت ۱۷هزار و ۵۳۱ هکتار از مراتع استان در سه ماه نخست امسال به مجریان طرح های مرتعداری و بهره برداران واگذار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ حسن وحید افزود: این طرح ها در مراتع تره سوقانلی و اسپاخوی مانه و سملقان، امام دره راز جرگلان، کلات اسفراین، بردبلند جاجرم و هشت مرخ فاروج قرار دارد.

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در راستای اجرای ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها، مراتع و آبخیزداری اقدام به واگذاری  مدیریت این مراتع با حضور نمایندگان مجریان طرح در دفاتر اسناد رسمی کرده است.

وی مساحت  ۲۲۳ طرح مرتعداری استان را ۵۹۰ هزار و ۵۴۷ هکتار اعلام کرد و افزود:  تاکنون ۱۰۹  طرح با مساحت ۲۶۸ هزار و ۶۱۶ هکتار طی انعقاد قرارداد به نماینده مجریان طرح های مرتعداری واگذار شده است.

وی با بیان این که ۲هزار و ۷۰۸  نفر از مرتعداران ذینفع مجاز به بهره برداری از این مراتع هستند اظهار داشت: این افراد با دارا بودن  ۱۵۹هزار واحددامی  مجاز به بهره برداری چرای دام هستند.

وحید افزود: طرح های مرتعداری با رویکرد اقتصادی و بهره مندی از سایر استعداد های مراتع با هدف کاهش وابستگی به علوفه مراتع تهیه می شود.

 

نظر شما