معاون سیاسی استاندار:

تشکل های مردم نهاد ورود جدی تر به مسائل اجتماعی داشته باشند

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۴:۰۵:۴۶
کد خبر: ۱۰۴۱۹۷۳
تشکل های مردم نهاد ورود جدی تر به مسائل اجتماعی داشته باشند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت : باید به سمت اجتماعی کردن انواع آسیب های اجتماعی رفت و در این راستا مردم و نخبگان می توانند نقش محوری را جهت کمک بیشتر به این سازمان ها ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر ولی الله حیاتی در بازدید از انجمن عطوفت ( حمایت از بیماران سرطانی ) به مناسبت ۲۱ مرداد سالروز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی اظهار داشت :بارها جلسات مختلفی با دستگاه های اجرایی متولی و سازمان های مردم نهاد برگزار شده، و تلاش شده تا مسائل و مشکلات سازمان های مردم نهاد را رفع کنیم اما مشکل ما این است که فاقد قانون جامع در بحث سازمان های مردم نهاد هستیم. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان های مردم نهاد تنها بر اساس آیین نامه ها و ابلاغ ها کار خود را انجام می دهند و قانون مصوبی برای این سازمان ها در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

حیاتی گفت: باید در سطح کشور تلاش شود تا فعالیت های سازمان های مردم نهاد بر مبنای تصویب قوانین مجلس شورای اسلامی باشد تا تکالیفی برای دستگاه های اجرایی مشخص شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برای حل این معضل پیشنهادات و طرح هایی به وزارت کشور ارسال شده که امیدواریم این مسائل حل شود.

حیاتی با بیان اینکه برخی انجمن های مردم نهاد می توانند در مسیر پیشگیری قدم بردارند، گفت:ضمن اینکه باید مجموعه علوم پزشکی توجه بیشتری جهت کمک به چنین انجمن هایی داشته باشد از سوی دیگر نیز چندین سازمان مردم نهاد صرفا بر مسئله پیشگیری اقدامات خود را انجام دهند.

حیاتی اظهار داشت:با توجه به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است اما تاکنون سازمان های مردم نهاد در بحث پیشگیری ورود آنچنانی نداشتند. وی افزود: متاسفانه استان خراسان شمالی جزو استانهایی است که بیشترین بیماران سرطانی را در خود جای داده است و هرچند دانشگاه علوم پزشکی استان مطالعاتی را انجام داده اما بازهم باید بر مسئله پیشگیری تاکید بیشتری کرد.

حیاتی با اشاره به اینکه ۲۰۶ سازمان مردم نهاد در استان وجود دارد، تصریح کرد:هم فرمانداری ها و نیز دستگاه های اجرایی متولی برای صدور مجوز به سازمان های مردم نهاد کار را تسریع بخشیده و پروسه بروکراسی را نیز حذف کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز