فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بجنورد:

ایجاد صندوق های مردم دار و مردم یار

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۵:۳۱:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۳۱۵۲
ایجاد صندوق های مردم دار و مردم یار
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بجنورد از ایجادصندوق های مردم دارومردم یارخبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ سرهنگ مهدی الهی راد در نشست خبری اظهار داشت:به منظور رفع مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف جامعه، صندوق های قرض الحسنه اشتغال زا با عنوان مردم‌دار و مردم‌یار در محله های شهرستان بجنورد ایجاد شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بجنوردبا بیان اینکه مردم برای برطرف کردن مشکلات همنوعان خود احساس مسوولیت می کنند، گفت: ۷۰ صندوق در این شهرستان ایجاد شده است و به خانواده هایی که تمکن مالی ندارند کمک خواهند کرد و سرمایه گذاران این صندوق ها نیز مردم هستند و خود تصمیم می گیرند که به کدام خانواده نیازمند کمک کنند.

وی اظهارداشت: ۳۰ مهندس و کارشناس در حوزه کشاورزی در ۱۲۰ روستای استان مسوولیت آموزش و آگاهی بخشی به بهره برداران در زمینه استفاده از دانش روز در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول را بر عهده دارند که امیدواریم حوزه کشاورزی شهرستان علمی تر شود تا منجر به افزایش درآمد خانوارها و رشد اقتصادی انان شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بجنورد همچنین بر بهره وری در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: اگرچه نرخ اشتغال در روستاهای استان بیش از کشور است اما به علت کشاورزی سنتی، درآمد خانوارها پایین است که باید برای افزایش آگاهی بهره برداران و استفاده از علم و دانش در عرصه کشاورزی برای افزایش درآمد روستاییان تلاش کنیم.

این‌مقام مسئول از کمک حدود ۳ میلیارد تومانی در قالب رزمایش مواسات به نیازمندان خبر داد و گفت: در این راستا ۲۵هزار خانوار شناسایی و بسته های معیشتی بین آن ها توزیع شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بجنورد افزود: در پویش کمک مومنانه دستگاه ها، ارگان ها و سازمان ها نیز مشارکت داشته اند که بیشتر نیز از مشارکت مردمی استفاده کرده اند و بیش از ۸۰ درصد کمک ها توسط خیران جمع آوری شده است.

الهی راد خاطرنشان کرد: مرحله دوم و سوم رزمایش احسان و تعاون در محرم و پایان صفر سال جاری برگزار خواهد شد.

وی یادآورشد: همچنین در دهه ولایت و امامت ۲۵ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان شهرستان بجنورد توزیع شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستان گیفان اضافه کرد: تاکنون در این دهستان در حوزه عمرانی بیش از 2 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که علاوه بر این از محل مشارکت‌های مردمی 4 میلیارد تومان به این مبلغ اضافه شده است. به طور کلی بسیج به دنبال این است که سهم مشارکت‌های مردمی را در رفع مشکلات هم‌نوعان و فقر زدایی افزایش دهد.

مسئول ناحیه مقاومت بسیج بجنورد از تشکیل شورای جهادی نیز خبر داد و گفت: این شورا به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی و توزیع عادلانه کمک ها به نیازمندان شهرستان ایجاد شده است و ۲۴۴ گروه جهادی شناسنامه دار کمک ها را به دست افراد شناسایی شده، می رسانند.

وی در پایان گفت:نقش اصحاب رسانه برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: خبرنگاران باید با انعکاس واقعیت ها و پیشرفت ها، مانع بسیاری از دروغ پردازی های دشمنان علیه نظام باشند.

خبرنگار : خانم سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز