مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

افزایش ۲۲ حوزه برای برگزاری کنکور در خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۰:۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۰۴۶۸۰۵
افزایش ۲۲ حوزه برای برگزاری کنکور در خراسان شمالی
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به افزودن ۲۲ حوزه جدید برای برگزاری کنکور در استان اظهار داشت: امسال با توجه به رعایت فاصله اجتماعی، شمار حوزه های برگزاری کنکور، افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ عباس سعیدی با اشاره به افزودن ۲۲ حوزه جدید برای برگزاری کنکور در استان اظهار داشت: امسال با توجه به رعایت فاصله اجتماعی، شمار حوزه های برگزاری کنکور، افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: کنکور پارسال در ۶۲ حوزه امتحانی استان برگزار شد که امسال این رقم به ۸۴ حوزه افزایش پیدا کرده است.

سعیدی گفت: پیش از این، امتحانات پایان سال برای دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم، به صورت حضوری برگزار شده است و البته با رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.

عباس سعیدی اظهار داشت: کنکور سراسری هم، با رعایت کامل نکات بهداشتی و پروتکل ها، برگزار می شود و داوطلبان و خانواده ها، نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: در وهله نخست، داوطلب باید بهداشت فردی را مد نظر داشته باشد در این زمینه استفاده از ماسک الزامی است.

سعیدی خاطرنشان کرد: آزمون سراسری امسال در چهار روز برگزار می شود و مکان برگزاری کنکور، پس از هر بار برگزاری، ضدعفونی می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه کنکور تنها در نوبت صبح برگزارمی شود، زمان کافی برای ضدعفونی کردن مکان ها برای آزمون بعدی، وجود دارد و خانواده ها نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: برای رفع دغدغه ها و نگرانی داوطلبان و خانواده آنان، فاصله‌گذاری اجتماعی در کنکور، به یک متر و ۸۰ سانتی ‌متر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کنکور در مرکز استان زیر نظر دانشگاه ها انجام می شود که هفت هزار و ۸۳ داوطلب در دانشگاه های بجنورد، آزاد و پیام نور در این رقابت ها شرکت خواهند کرد.

سعیدی اظهار داشت: امسال ۱۰ هزار و ۱۷ نفر داوطلب این استان در هفت شهرستان، زیر نظر آموزش و پرورش در آزمون سراسری با هم رقابت می کنند.

وی با اشاره به اینکه بسته های بهداشتی برای داوطلبان تهیه شده است، افزود: برای پیشگیری از بروز مشکل احتمالی، برای تهیه بسته های بهداشتی اقدام کرده ایم تا در صورتی که بسته های کشوری دریافت نشد، کمبودی در این اقلام نباشد.

سعیدی اظهار داشت: ۷۵۰ نفر از نیروها، در برگزاری کنکور در هفت شهرستان استان، مشارکت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی درباره داوطلبان مبتلا به کرونا گفت: داوطلبانی که به صورت خوداظهاری، ابتلا به کرونا را اعلام کرده اند، در فضایی مجزا در این رقابت ها، شرکت خواهند کرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز