استاندار خراسان شمالی:

برای جبران عقب ماندگی های استان باید امور را شتاب دهیم

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۰۸:۵۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۴۷۹۹۹
برای جبران عقب ماندگی های استان باید امور را شتاب دهیم
استاندار خراسان شمالی بر شتاب دادن به امور برای جبران عقب‌ماندگی های استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی گفت: با همکاری سایر مدیران و کمک گرفتن از تمام اجزای حاکمیت تلاش کردیم به رغم تمامی نداشته های استان به نسبت سایر استان های برخوردار هزاران میلیارد تومان در سال گذشته در قالب سفر ریاست جمهور و باقیمانده اعتبارات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری، سفر مقامات مختلف کشوری و انعقاد تفاهم نامه وارد استان شود و توانستیم بخشی از نداشته های استان را تامین و در طول سال به بهره برداری برسانیم.

شجاعی با بیان اینکه طبق سند توسعه استان در خصوص اجرای پروژه ها تاکید بر عدالت اجتماعی در شهرستان ها داریم، خبر داد: ۷۵۱ پروژه با اعتباری افزون بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید که موجب ایجاد ۳۷۹۰ شغل خواهد شد که گامی بزرگ و رو به پیشرفت خواهد بود.

وی تصریح کرد: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری در سفر ایشان به استان با توجه به شرایط اقلیمی، سکونت ۴۴ درصد مردم استان در روستاها و نرخ مشارکت اقتصادی بالا در روستاها به ویژه زنان روستایی بخش کشاورزی پیشران اقتصادی استان است و بخش های گردشگری صنعت و معدن پیشران های بعدی می باشند.

شجاعی توسعه همه جانبه را محور اصلی ۲۰ ماه خدمتش در استان توصیف کرد و افزود: نگاه مان به حوزه اقتصادی، بهداشت و درمان، ورزشی، سیاسی و اجتماعی معتدل باشد تا آنچه داریم در حوزه های مختلف هزینه کنیم هر چند که کارهای بسیاری هنوز مانده است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه نوپا بودن استان نباید توجیهی برای نداشتن ها باشد، خاطر نشان کرد: استان در بخش زیرساخت ها نسبت به سن تاسیس خود عقب تر است. 

محمدعلی شجاعی تاکید کرد: باید با تلاش و برنامه ریزی به مردم شایسه، ولایت مدار، کم توقع و همیشه در صحنه استان خدمات بیشتری ارائه کنیم.

شجاعی گفت: در حوادث مختلف مانند سیل، اغتشاشات و کرونا استانی هستیم که نگرانی برای مسئولان کشوری برای اداره استان نداریم و استان با تکیه بر ظرفیت های موجود مشکلاتش را حل می کند. 

وی ایجاد شرایط زندگی راحت تر برای مردم استان را از وظایف اصلی مسئولان استان دانست و افزود: آبادانی هر منطقه توسط مردمانش شکل می گیرد.

این مقام مسئول در خراسان شمالی با بیان اینکه نداشته ها را نپذیریم و به آن ها عادت نکنیم چرا که سمی برای توسعه است ، تصریح کرد: وسعت کم و کم جمعیت بودن توجیهاتی برای کار نکردن است و باید با برنامه ریزی و تلاش نداشته ها را جبران کنیم.

شجاعی با تاکید بر اینکه تا بخش خصوصی در استان گام نگذارد هیچ کاری صورت نمی گیرد، مطرح کرد: دولت وظیفه ایجاد زیرساخت را دارد.

استاندار خراسان شمالی اشاره داشت: نزدیک به ۳۱۶ واحد صنعتی و ۸۹۰ واحد بخش کشاورزی و ۱۸۰ واحد گردشگری در استان وجود دارد در حالی که در سایر استان ها بسیار رقم بالاتری است و تا زمانی که شرایط امن سرمایه گذاری در استان ایجاد نشود این بخش ها توسعه نمی یابد.

محمدعلی شجاعی افزود: هنوز گام ها و نوشتن برخی افراد در استان به گونه ای است که سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان شکل نگیرد و عده ای در استان با نحوه رفتار و عملکردشان محیط سخت و پرشبهه ای را برای پیگیری مدیران جهت حل مشکلات سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد می کنند.

شجاعی با بیان اینکه  تبدیل اطراف آیینه خانه به محیطی شبیه میدان نقش امام اصفهان امکان پذیر است و در نشست های مختلف این موضوع را پیگیری کردم، تاکید کرد: به عنوان نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بخش خصوصی را برای ساخت بیمارستان وارد استان کرده ام.

وی با بیان اینکه مگر می شود طرح گرشگردی را بیاورم اما دغدغه ای برای حفظ بیمارستان کنونی و رعایت مسائل شرعی وقف نداشته باشم؟، افزود: دغدغه ها و نگرانی ها را می دانیم و به دنبال تخریب بیمارستان نیستیم.

شجاعی با یادآوری اینکه بیمارستان امام رضا در شهرستان بجنورد در سال ۱۳۴۴ ساخته و در زلزله سال ۹۶ تخریب شد، گفت:چرا کسی در این سال ها در مورد اینکه چرا در این سال ها بازسازی نشد سوالی از مسئولان نپرسید؟ 

وی با بیان اینکه وقتی برای تجهیز یک بیمارستان مجهز حرکت می کنیم مخالفت ها شروع می شود، تاکید کرد: در گام نخست جایگزینی برای بیمارستان امام رضا خواهیم داشت و حتی یک تخت از این بیمارستان کم نمی شود و تخریب بیمارستان در فاز آخر اجرای طرح است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه نبود زیرساخت ها مانع پیشرفت و توسعه استان است، افزود: از روزی که به استان آمده ام به دنبال توسعه زیرساخت های استان در حوزه های حمل و نقل جاده ای، هوایی و ریلی بودم و ۴۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری را به دو پروژه راه آهن جوین-اسفراین و محور بجنورد به جنگل گلستان اختصاص داده شد.

شجاعی همچنین با بیان اینکه در دیدار با مقامات مختلف ملی به دنبال تامین نداشته های استان هستم، گفت: ورود سپاه پاسداران به پروژه های زیرساختی استان در دیدار با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا کشور، امضای تفاهم نامه به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان با سازمان نوسازی کشور برای توسعه فضاهای آموزشی استان، امضای تفام نامه با بسیج سازندگی، کمیته امداد، معاونت علم و فنتری ریاست جمهوری بخشی از پیگیری های بنده از سطح ملی است.

وی مطرح کرد: استان متقاضی اختصاص تخفیف ۲۵ درصدی برای تعرفه واردات کالا به فرودگاه بجنورد می باشد و این موضوع در هیات دولت بررسی می شود و این بدان معناست که با تایید این تخفیفات تاجران از این فرودگاه کالاهای خود را صادر یا وارد کنند.

وی خاطر نشان کرد: سند جهش تولید استان برای اجرای ۸۱ پروژه در دیدار با معاون رئیس جمهور نهایی شده است

شجاعی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ در مولفه های کسب و کار استان ۳۰ ام بودیم بر اساس آمار امروز استان ۱۹ ام هستیم و با اندک فعالیت مدیران و مردم شرایط بهتر خواهد شد، در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: استان عقب است باید کارها را شتاب دهیم تا با کمک یکدیگر تا عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

 

نظر شما