مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی:

برگزاری رویداد ملی صنایع روستا دوست در استان خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۰۹:۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۰۴۸۶۰۰
برگزاری رویداد ملی صنایع روستا دوست در استان خراسان شمالی
مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی از برگزاری رویداد ملی صنایع روستا دوست باهدف ورود فناوری‌های نوآورانه و دانش‌بنیان به کسب‌وکارهای روستایی و افزایش درآمد این مشاغل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا  ؛ مجید الهی راد بابیان اینکه این جشنواره با رویکرد تقویت اشتغال مددجویان روستایی، افزایش بهره‌وری به عرصه اشتغال روستایی اجرا می‌شود افزود: ثبت‌نام در این جشنواره از تاریخ ۲۵/۰۵/۹۹ لغایت ۲۵/۰۷/۹۹ است و مخترعان، مبتکران، شرکت‌های دانش‌بنیان و افرادی که دارای ایده و خلاقیتی جدید برای کسب‌وکارهای روستایی هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت emdad.ir در این جشنواره ثبت‌نام کنند.

وی بابیان اینکه درآمد پایین از عوامل بی‌انگیزگی روستائیان برای تداوم کسب‌وکارهای روستایی و مهاجرت آنان به شهرها است، ادامه داد: بر این اساس کمیته امداد در تلاش است با ورود دانش و فناوری‌های نوین به کسب‌وکارهای روستایی میران بهره‌وری مشاغل روستایی و سطح درآمد روستاییان را بالابرده و علاوه بر آن انگیزه‌ای برای ایجاد کسب‌وکارهای جدید و تداوم فعالیت در مشاغل فعلی را افزایش دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان در تعریف صنایع روستا دوست نیز گفت: صنایعی با سه ویژگی به‌صرفه بودن در مقیاس کوچک و روستایی، نوآورانه بودن و حضور عنصر خلاقیت در آن‌ها و دارا بودن تکنولوژی و فناوری ساده به‌نحوی‌که سرویس و خدمات موردنیاز آن‌ها در روستا قابل‌دسترس بوده و نیازی به مراجعه به شهرهای بزرگ نباشد را شامل می‌شود.

الهی راد تصریح کرد: نفرات برتر این جشنواره علاوه بر دریافت جایزه نقدی، در نمایشگاهی که بدین منظور برگزار می‌شود حضور یافته و به معرفی تجهیزات، بازاریابی و فروش محصولات خود خواهند پرداخت.

وی در ادامه به بیان گزارشی از وضعیت طرح‌های اشتغال کمیته امداد خراسان شمالی پرداخت و گفت: طی سال قبل درمجموع سه هزار و ۷۶ طرح اشتغال برای مددجویان این نهاد به مرحله اجرا رسید که دو هزار و ۳۸۱ طرح در روستاها و ۶۹۵ طرح نیز در شهرهای استان اجرایی شد.

وی افزود: ۷۷ درصد از طرح‌های اشتغال سال ۱۳۹۸ کمیته امداد استان خراسان شمالی در مناطق روستایی اجراشده است.

وی همچنین یادآور شد: طی ۵ ماهه ابتدای امسال نیز ۵۳۶ طرح اشتغال بااعتبار ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اجراشده است که ۳۴۷ طرح آن در مناطق روستایی استان اجراشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز