نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

رسالت کمیته امداد توانمند سازی خانواده های محروم است

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۵:۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۰۵۰۵۷۲
رسالت کمیته امداد توانمند سازی خانواده های محروم است
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی گفت : رسالت کمیته امداد توانمند سازی خانواده های محروم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ آیت الله ابوالقاسم یعقوبی توانمندسازی را مهترین رسالت کمیته امداد دانست و از  این نهاد انقلابی به عنوان معبدی برای رفع نیاز از محرومین نام برد.

وی افزود: کمیته امداد با ایجاد خود باوری و  اتکا به نفس در  خانواده های تحت حمایت اولین قدم و اساسی‎ترین گام را در ایجاد اعتماد به خود و روحیه علاقه به کار و عدم اتکا به دیگران را فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اضافه کرد: ایجاد روحیه خود باوری در افراد  باعث می شود که  فکر و تلاش خود را مدیریت کنند، چرا که  این نگاه آنها را از وابستگی نجات می دهد.

آیت الله یعقوبی تاکید کرد: باید روحیه نگاه به دست دیگران را از نیازمندان بگیرم و روحیه اعتماد به نفس را ایجاد کنیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در مقیاس  کلان کشور نیز به اثبات رسیده است که  برنامه ریزی و نگاه به توانمندی های درونی باعث موفقیت است.

وی گفت: اگر  دولت ما خودش را با سیاست های کشورهای دیگر تنظیم کند بیچاره است،ما باید نگاه به سرمایه و داشته های خودمان را مد نظر داشته باشیم.

وی به مدیریت منابع و  ثروت داخلی تاکید کرد و افزود: در مسایل حکومت داری و اقتصاد نباید نگاهمان به دست دشمنان باشد.

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه امام حسین (ع)رهنمودهای ویژه ای دارد که در سبک زندگی راهگشا است و نقشه راه را به ما می آموزد ادامه داد: داشتن روحیه خود باوری نیز یکی از شخصیت های این امام بزرگوار است.

وی همچنین پرهیز از طمع، داشتن قناعت، خواندن نماز با حضور قلب را از دیگر تاکیدات سید و سالار شهیدان در بخش انسان سازی عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت ها و زحمات نماینده ولی فقیه استان در همکاری در برگزاری رزمایش مواسات و  همدلی افزود: الحمدالله فرهنگ خیر و احسان در خراسان شمالی ترویج پیدا کرده، علی رغم اینکه  کرونا مشکلات بسیاری را ایجاد کرده اما ما شاهد کمک های مردمی خوبی  به محرومین هستیم.

مجید الهی راد با بیان اینکه خوشبختانه توانسیم در مرحله اول این رزمایش بیش از ۲۴۰ هزار پرس غذای گرم و  بیش از ۳۱ هزار سبد غذایی را بین نیازمندان توزیع کنیم، افزود: در مرحله دوم نیز اقدامات خوبی انجام شد به طوری که توانستیم  ۵۳۰۰ سبد معیشتی تحویل خانواده های نیازمند بدهیم.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز ۷۲  آشپزخانه حسینی  در طرح اطعام حسینی آماده کردیم که با کمک خیران و مراکز نیکوکاری نیازمندان را مورد توجه ویژه دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز