رئیس پلیس فتا خراسان شمالی:

ارسال پیامک، شیوه جدید کلاهبرداری سایبری

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۸:۴۹:۲۳
کد خبر: ۱۰۵۵۲۵۹
ارسال پیامک، شیوه جدید کلاهبرداری سایبری
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: یکی از جرائمی که امروزه رواج یافته و باعث شده تا مبالغ زیادی از شهروندان کلاهبرداری و یا به سرقت رورد، از طریق ارسال پیامک و یا تماس های وسوسه انگیز است، لذا شهروندان هشدار های پلیس فتا را باید جدی بگیرند تا در دام اینگونه افراد گرفتار نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ سرگرد  یوسف شاکری با اشاره به اینکه افراد کلاهبردار و شیاد اقدام به ارسال پیامک و یا تماس وسوه انگیز می کنند، اظهار داشت: کلاهبرداران و شیادان با برقراری تماس و یا ارسال پیامک با موضوع برنده شدن خودرو در قرعه کشی رادیو و تلویزیون از قربانیان درخواست می کنند تا جهت دریافت جایزه نقدی خود به دستگاه عابر بانک مراجعه کنند. 

وی با اشاره به اینکه کلاهبردارانی که در این حوزه فعالیت می کنند اکثرا دارای فن بیان قوی در مهندسی اجتماعی هستند و یا به علت جرایم مختلف در زندان بسر می برند، افزود: شهروندان عزیز این دقت را داشته باشند تا به تماس های ناشناس و مشکوک که اعلام می دارند از صدا و سیما، شرکت همراه اول و ... تماس و شما برنده جایزه نقدی شده اید توجه نکنند. 

این مقام انتظامی ادامه داد: از واریز وجه جهت دریافت حواله قرعه کشی یا هر عنوان دیگری که شخص از آنها درخواست می کند به شدت پرهیز کنند و به اینگونه تماس ها و پیامک ها اعتنایی نکنید. 

سرگرد شاکری با بیان اینکه مباحث کلان کشوری همیشه از طریق سامانه های سازمانهای مربوطه و رسانه ملی اطلاع رسانی می گردد، تصریح کرد: به هیچ وجه از طریق پیامک اخذ اطلاعات شخصی انجام نمی شود و جهت واریز هرگونه وجه به حساب شهروندان فقط ارسال شماره کارت یا شماره حساب بانکی کفایت می کند و نیازی به حضور صاحب کارت در کنار دستگاه خودپبرداز نیست. 

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه شهروندان به هیچ وجه اطلاعات مهم حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، یاد آور شد: شهروندان عزیز باید دقت داشته باشند تا از ارسال اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز اول و یا دوم، کد ccv2 ، تاریخ انقضای کارت از طریق پیامک خودداری کنند. 

این مقام انتظامی همچنین خاطر نشان کرد: برای واریز پول به حساب اشخاص، نیازی به ارائه اطلاعات بیش از شماره کارت و یا حساب نمی باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز