معاون سیاسی استاندار:

مراکز آموزش عالی نقش مهمی در توسعه دارند

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۳:۰۵:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۶۰۹۲
مراکز آموزش عالی نقش مهمی در توسعه دارند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: از مراکز آموزش عالی انتظار داریم در توسعه متوازن و پایدار منطقه در ابعاد مختلف کمک کنند زیرا نقش مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، احمد برادران در کمیسیون دانشجویی استان افزود: در استانی که شاهد حضور ۳۵ هزار دانشجو با ۷۰۰ نفر اعضای هیات علمی هستیم چنین مجموعه ای می تواند در مشاور دادن به ابعاد توسعه نقش مهمی را ایفا کنند.

وی، ظرفیت اساتید و هیات های علمی را در توسعه منطقه موثر دانست و خاطرنشان کرد: ارائه مدل های توسعه در منطقه، ارائه طرح های جامع در شهرها ، بررسی آسیب های اجتماعی از مهم ترین مواردی است که دانشجویان و اساتید می توانند ما را در بهبود شرایط کمک کنند.

رئیس کمیسیون دانشجویی استان در ادامه سخنان خود نقش آموزش عالی و جایگاه دانشگاه ها را ویژه دانست و گفت: پیشران توسعه در هر جامعه ای وجود نیروی انسانی است و این نیروی انسانی متخصص و ماهر در مراکز آموزش عالی با ویژگی های مورد انتظار نظام، تربیت می شوند.

برادران تصریح کرد: مراکز آموزش عالی می توانند در جهت عمران، توسعه و آبادانی منطقه تلاش کنند زیرا ما اعتقاد داریم هر چه دیوار بین دانشگاه و جامعه کوتاه تر باشد به توسعه منطقه کمک بیشتری شده است.

وی افزود: وظیفه مراکز آموزشی تنها پرداختن به مباحث آموزش نیست بلکه ارتباط با جامعه است و این مهم از طریق گفتمان سازی و درک متقابل بین صنعت، معدن ، تجارت و کشاورزی است.

 

نظر شما