حضور دانش آموزان استثنایی در خوابگاه ممنوع است

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۴:۳۷:۴۲
کد خبر: ۱۰۵۶۰۹۹
حضور دانش آموزان استثنایی در خوابگاه ممنوع است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اختصاص خوابگاه برای دانش آموزان استثنایی از جمله نابینایان و معلولین جسمی حرکتی، ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد اظهار کرد: خوابگاه یکی از اماکن تجمع است که می تواند بیماری را منتقل کند بنابراین فعالیت خوابگاه های دانش آموزان استثنایی شامل نابینایان، معلولین جسمی حرکتی، معلولین کم توان و ناتوان ذهنی و طیف اوتیسم ممنوع است .

وی تاکید کرد: دانش آموزان موظفند قبل از ورود به خوابگاه در اولین روز شروع سال تحصیلی و یا بعد از گذراندن تعطیلات بیش از یک هفته فرم خوداظهاری را تکمیل و به سرپرست یا مدیریت خوابگاه تحویل دهند .

دکتر دلشاد با بیان اینکه در خوابگاه های دانش آموزی فقط از تختخواب یک طبقه استفاده شود، گفت: مبلمان، صندلی و تختخواب دانش آموز و نظایر آن در فواصل لازم و ایمن حداقل با فاصله دو متری از یکدیگر قرار گیرد و تعویض ملحفه، روتختی و روبالشتی هفته ای دوبار انجام شود.

دکتر دلشاد خاطرنشان کرد: در صورت فعال بودن آشپزخانه، سرو نمک، فلفل، شکر و آب آشامیدنی در بسته بندی های یکبار مصرف یک نفره انجام شود.

وی ادامه داد: سرو غذا در ظروف یکبار مصرف مناسب باشد و برای میز غذاخوری نیز از پوشش یکبار مصرف استفاده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درخصوص نمازخانه خوابگاه ها گفت: نمازگزاران از مهر و سجاده شخصی استفاده و فاصله ایمن را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در رختکن و حمام از وسایل بهداشتی شخصی و یکبار مصرف استفاده شود، افزود: رختکن و حمام پس از هر بار استفاده ضدعفونی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز