مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی:

آغاز مرمت بخشی از بافت تاریخی روستای اسفیدان بجنورد

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۰۹:۳۸:۳۷
کد خبر: ۱۰۵۶۴۳۲
آغاز مرمت بخشی از بافت تاریخی روستای اسفیدان بجنورد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از آغاز مرمت و ساماندهی بخشی از جداره‌های بافت تاریخی روستای اسفیدان بجنورد با اعتبار یک میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ حبیب یزدان‌پناه اظهار کرد: با توجه به اینکه بافت روستای هدف گردشگری اسفیدان واجد ارزش‌های فرهنگی و تاریخی شناخته شده است، با اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار، مرمت بافت این روستا آغاز شد.

وی تصریح کرد: در این مرحله، مرمت بخشی از جداره‌های بافت تاریخی روستا اعم از پاک‌سازی و کف‌سازی معابر، گذرها و دیگر اقداماتی که به تقویت هویت فرهنگی و تاریخی بافت کمک می‌کند، انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به این‌که گردشگری روستایی یکی از ارکان مهم صنعت گردشگری به‌شمار می‌آید، افزود: با توسعه زیرساخت‌ها به دنبال شکوفایی و رشد اقتصادی روستاهای هدف گردشگری استان هستیم.

روستای اسفیدان از مناطق نمونه گردشگری در استان خراسان شمالی است که در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد واقع شده است. دراین روستا خانه‌ها به شکل پلکانی در دامنه کوه ساخته شده‌اند. 

از جاذبه‌های روستا می‌توان به آبشار هنرور، آبشار بارگاه، غار خزانه هنرور، مقبره شیخ محمدرضا ربانی معروف به حاج آخوند، آرامگاه امامزاده محمد بن باقر بن موسی بن جعفر اشاره کرد.

 

نظر شما