جلسه هماهنگی سفر مدیرعامل سازمان ایمیدرو به خراسان شمالی برگزار شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۳:۵۲:۴۴
کد خبر: ۱۰۵۸۹۸۲
جلسه هماهنگی سفر مدیرعامل سازمان ایمیدرو به خراسان شمالی  برگزار شد
جلسه هماهنگی سفر مدیرعامل سازمان ایمیدرو به خراسان شمالی با حضور استاندار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ محمدعلی شجاعی این سفر را در راستای کمک به جهش حوزه معدن استان توصیف کرد و گفت: ورود ایمیدرو به استان با هدف فعالسازی معادن و ایجاد جهش در حوزه معدن استان است نه برای محدود کردن و یا از بین بردن جایگاه بخش خصوصی استان.

شجاعی افزود: مواد معدنی مورد نیاز صنایع استان متعلق به آنان است و اگر یک بخش خصوصی حتی به ١٠ برابر قیمت بخواهد معدن نباید واگذار شود چرا که دوام و ادامه فعالیت صنعت استان برایمان مهم است.

در این نشست موارد مختلف تفاهم نامه استان و با سازمان ایمدرو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و شجاعی در این خصوص گفت: سازمان صمت استان ٢٠ معدن اولویت دار استان که زیرساخت ندارد و بخش خصوصی ورود نمی کند اما دارای بازار فروش و صادرات و مواد معدنی اش مورد نیاز صنعت استان است و می تواند موجب اشتغالزایی شود را شناسایی کند تا در سفر مدیرعامل سازمان ایمیدرو به استان اعلام شود.

شجاعی یکی از اهداف تفاهم نامه استان با سازمان ایمیدرو را توسعه اکتشاف، شناسایی پتانسیل ها معدنی استان توصیف کرد و افزود: باید در سفر مدیرعامل سازمان ایمیدرو به استان برای تحقق این اهداف از سوی استان برنامه زمان بندی کامل ارائه شود.

شجاعی بر همکاری حداکثری فرمانداران اسفراین و جاجرم در اجرای تفاهم نامه استان با سازمان ایمیدرو همکاری تاکید کرد و افزود: در جلسه با مدیرعامل سازمان ایمیدرو گزارشی از اقدامات انتظامی، قضایی و امنیتی انجام شده توسط استان در منطقه آلبلاغ ارائه شود.

شجاعی گفت: بررسی شود آیا ظرفیتی در استان به ویژه شهرستان های جاجرم و اسفراین وجود دارد که سازمان ایمیدرو برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ورود کند تا در جلسه با مدیرعامل سازمان اعلام شود.

شجاعی همچنین بر جمع بندی ارائه پیشنهادات جدید برای سرمایه گذاری سازمان ایمیدور در استان تاکید کرد و افزود: در این مورد باید حتما حوزه های بانک و آب استان به خوبی دیده شود تا صنعتی تعریف نشود که امکان تامین آب نباشد.

شجاعی همچنین خاطر نشان کرد: در وضعیت فعلی مشخص کنید سازمان ایمیدرو چه حمایتی می تواند از استان داشته باشد اما در دستور کار خود ندارد را شناسایی کنید تا به مدیرعامل سازمان اعلام کنیم.

وی  با بیان اینکه ۳۱۶ واحد صنعتی در استان خراسان شمالی وجود دارد که بسیار کم است، افزود: ایجاد صنایع پسین و پیشین استان آنچه مربوط سازمان ایمیدرو باید در تفاهم نامه لحاظ شود تا به رونق توسعه اقتصادی استان کمک شود.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود گفت: مواد اولیه مصرفی مورد نیاز حوزه های ایمیدرو شناسایی شود تا مواد اولیه که در استان تولید می شود مورد استفاده آنان قرار بگیرد.

 

نظر شما