مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی :

اجرای طرح کوچ با هدف کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در مدارس خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۳:۵۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۵۸۹۸۷
اجرای طرح کوچ با هدف کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در مدارس خراسان شمالی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از اجرای طرح کوچ با هدف کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در مدارس استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ عباس سعیدی اظهار کرد: با توجه به اینکه 21 در صد کودکان و نوجوانان در سنین مدرسه، دچار اضافه وزن و چاقی هستند، پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) همزمان با هفته تربیت بدنی در 26 مهر ماه در تمامی مدارس استان اجرا خواهد شد.

 وی افزود: دبیر تربیت بدنی و مراقب سلامت مدرسه به عنوان مشاورین تخصصصی تعیین می شوند و در مدارس ابتدائی، آموزگار هر کلاس و در مدارس متوسطه یکی از دبیران هر کلاس به انتخاب مدیر مدرسه مسئول سنجش توده بدنی تعیین خواهد شد.

سعیدی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط خاص سال تحصیلی پیش رو؛ اجرای این پروژه به ویژه در شرایط قرمز مستلزم همکاری والدین و خانواده ها است.

وی ادامه داد در حال حاضر دستورالعمل اجرای برنامه های پروژه به شهرستانها و مناطق استان ارسال گردید و این پروژه در سال تحصیلی 99-1400 مهمترین برنامه تحولی حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت می باشد که بر اساس آموزه‌های سند تحول بنیادی از سوی دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت، تهیه و تنظیم گردیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد:  سنجش اولیه و ثبت در سامانه سناد حداکثر تا پایان آبان ماه و سنجش ثانویه و ثبت در سامانه سناد  را حداکثر تا پایان اسفند ماه، جزو چشم اندازهای پروژه کوچ عنوان نمود و مواردی همچون؛ اندازه گیری قد و وزن و محاسبه شاخص توده بدنی (BMI)، ارائه مشاوره و توصیه های تغذیه ای و فعالیت بدنی توسط معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت را از مفاد اجرایی پروژه برشمرد.

گفتنی است مراسم اختتامیه پروژ کوچ در هفته سلامت (فروردین 1400) اجرا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز