معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی بیان کرد:

مسئله محور بودن پژوهش های علمی دانشجویان

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۱:۳۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۹۳۸۹
مسئله محور بودن پژوهش های علمی دانشجویان
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی بر مسئله محور بودن پژوهش های علمی و پایان نامه های دانشجویان و اساتید دانشگاهی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، احمد برادران در نشست مجمع مشورتی دانشجویان استان اظهار داشت: دانشگاه ها به غیر از وطایف ذاتی تعریف شده خود در اطلس آموزش عالی برای توسعه کشور نیز نقشی بی بدیل دارند. 

برادران به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص نقش دانشگاه ها در حوزه تولید، دانش، تکنولوژی و پیشرفت های فناوری  اشاره داشت و گفت: در سال های اخیر به رغم تمامی تنگناها، محدودیت ها و تحریم ها اما در حوزه دستاوردهای علمی و پژوهشی توفیقات خوبی داشتیم. 

وی مطرح کرد: انتطار جامعه و برنامه ریزان از آموزش عالی تنها مباحث آموزش نیست و بلکه جامعه و دانشگاه باید در ارتباطی دو سویه و هموار با یکدیگر تعامل داشته باشند. 

برادران بر مسئله محور بودن پژوهش های آموزشی تاکید کرد و گفت: امروز شاهد تراکم و ترافیک بسیار بالایی از مقالات علمی در مجلات خارجی و بین المللی هستیم اما باید بررسی کنیم سهم نظام اجتماعی از این پژوهش ها چند درصد است. 

برادران افزود: استاندار می توانست یک مشاور امور جوانان و دانسجویان داشته باشد اما تصمیم به تشکیل مجمع مشورتی دانشجویان برای بهره مندی از ایده ها و تفکرات مختلف گرفت تا این مجمع بتواند در خصوص موضوعات مختلف جامعه اظهار نظر داشته باشند تا بعد از بررسی این ایده ها به محصول تبدیل و اجرایی شود. 

برادران حمایت استاندار از جمع مشورتی دانشجویان را ضمانت اجرایی طرح های این مجمع عنوان کرد، افزود: امروز مسئله آب، محیط زیست و آسیب های اجتماعی مانند مواد مخدر، طلاق و خشونت از اولویت های استان است که مجمع مشورتی جوانان می توانند راهکار داشته باشند.

نظر شما