مشاور امور هماهنگی استان ها و رییس کمیته اسب ترکمن فدراسیون سوارکاری:

استفاده از داوران ایرانی در برگزاری جشنواره ها در آینده ای نزدیک

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۵:۵۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۳۰۹۹
استفاده از داوران ایرانی در برگزاری جشنواره ها در آینده ای نزدیک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، اصغر امینی افزود : بعد از برگزاری جشنواره آئینی زیبایی اسب اصیل ترکمن در پایتخت تصمیم بر این شد تا در تاریخ 10مهرماه جشنواره زیبایی اسب ترکمن در شهرستان علی آباد برگزار شود.

* انعقاد تقاهمنامه همکاری با ادارات شهرستان علی آباد و فدراسیون سوارکاری

اصغر امینی افزود : با توجه به اینکه همکاری و تعامل نزدیکی که بین فرمانداری و ادارات تایع شهرستان علی آباد با فدراسیون سوارکاری بعنوان متولی اصلی سوارکاری کشور وجود دارد بر آن شدیم  تا تفاهمنامه ای دو منظوره در زمینه های مختلف در جهت برگزاری جشنواره ها و مسابقات متعدد منعقد شود.

وی اظهار داشت : طبق توافقات صورت گرفته مقرر شد علاوه بر کمک در تامین جوایز جشنواره ها و مسابقات متعدد اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کلیه اماکن توریستی و بوم گردی خود را با 50 درصد تخفیف در اختیار جامعه سوارکاری و علاقمندان به این صنعت قرار دهد. طبق این توافقنامه اداره جهاد کشاورزی این شهرستان متعهد به تامین تخصیص نهاده های دامی گردید.

 

* شهرستان علی آباد در آینده ای نزدیک بعنوان قطب پرش کشور تبدیل خواهد شد

وی تصریح کرد : طبق این تفاهمنامه با تعاملی که با تعاملی که با اداره ورزش و جوانان در این شهرستان انجام شد با توجه به حسن همجواری این شهرستان با ترکمن صحرا و استفاده از تجربیات فراوان مقرر شد اسب هایی که به هر نحوه در کورس مقام نمی آورند در پرش استفاده شوند تا این شهرستان با کمک و حمایت هایی که از جانب فدراسیون انجام می شود بتواند در آینده ای نه چندان دور به پایگاه پرش کشور تبدیل شود.

 

* استفاده از از داوران ایرانی در برگزاری جشنواره ها در آینده ای نزدیک

علی اصغر امینی خاطر نشان کرد : رشته سوارکاری در ایران روز به روز در حال رشد است. اسب‎های اصیل ترکمن همانند یک میراث زنده از اجداد به ارث رسیده اند و همه ما وظیفه داریم جهت رشد و حفظ این نژاد کمک کنیم تا شاهد رشد و گسترش این گونه در کشور باشیم. ایران دارای میراث‎های فرهنگی بسیاری می باشد که  اسب‎‎های ترکمن نیز  بعنوان گنجینه‎های زنده‎ برای کشور محسوب می‎شود و همه ما موظف به حفظ آن‎ها هستیم  و باید به پیشرفت هر چه بیشتر این نژاد کمک کنیم..

اصغر امینی ادامه داد : با توجه به اینکه در جشنواره های زیبایی مختلف از داوران خارجی استفاده می شود که امر خلع بزرگی در جامعه سوارکاری می باشد بنابراین بر آن شدیم تا در کنار داوران خارجی از داوران ایرانی در جهت انتقال تجربیات ، دیدگاه ها و شناخت اسب اصیل ترکمن و نوع نمره دهی با معیار های جهانی اسب زیبایی ترکمن استفاده شود و بنابراین می توانیم در سالهای آتی از این موضوع بی نیاز شویم و از داوران بومی استفاده نمائیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز