استاندار:

تخلفات اداری در انتظار کارمندانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۸:۳۶:۲۱
کد خبر: ۱۰۶۷۵۶۰
تخلفات اداری در انتظار کارمندانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند
استاندار خراسان شمالی گفت: کارمندانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند به تخلفات اداری معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی یک هفته فرصت دارند سیستم اجرایی خود برای رعایت دستورعمل های بهداشتی مدیریت کنند در غیر اینصورت مدیران و کارکنان به سیستم تخلفات اداری معرفی خواهند شد.

شجاعی با تاکید بر اینکه کارمندانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند به تخلفات اداری معرفی می شوند، همچنین افزود: به ارباب رجوعانی که دستور عمل های بهداشتی را رعایت نکنند خدمات ارائه نمی شود.

وی با بیان اینکه تعداد زیاد اخطارها و توبیخ ها به افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند راهکاری برای مدیریت بیماری کرونا نیست، تصریح کرد: اینکه برای نظارت وقت صرف شود اما نتیجه فقط اخطار و توصیه باشد این حضور و نظارت برای مردم کارایی نخواهد داشت.

شجاعی گفت: مخاطب و جامعه هدف باید بداند بعد از اخطار چه برخوردی خواهد بود و حتما انجام خواهد شد و تنها بر روی کاغذ نباشد.

شجاعی با بیان اینکه افزایش نرخ قیمت ها راهکاری برای حل مشکلات نیست، گفت: شهرداری ها برای رعایت دستورعمل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی باید ورود جدی همراه با راهکار کارشناسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعه دیرهنگام مبتلایان به بیماری کرونا یکی از دلایل افزایش تعداد فوتی های ناشی از این بیماری است، همچنین گفت: بر اساس همین گزارش زنان خانه دار از جمله گروه ها با تعداد بیشتر مبتلا به بیماری کرونا هستند و این به دلیل زمان آزاد بیشتر آنان برای حضور در مکان های عمومی برای خرید و استفاده و حمل و نقل عمومی است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با ابراز گلایه از دستگاه های اجرایی مبنی بر عدم کمک به دانشگاه علوم پزشکی استان برای تحلیل وضعیت بیماری کرونا، فزود: طی ۳ روز کاری جلسات ضرب العجلی برای ارائه یافته ها و جمع بندی وضعیت استان برگزار و تحلیل نهایی ارائه شود.

محمد علی شجاعی خبر داد: بر اساس اعلام رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، خراسان شمالی جزو استان های برتر در مدیریت بیماری کرونا شده است.

شجاعی خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برای مدیریت واکسن آنفولانزا در استان تاکید کرد: آمار کشوری را بررسی کنید تا سهم استان ضایع نشود و همچنین تا ۴۸ ساعت آینده آمار افرادی که باید واکسن آنفولانزا به آنان تزریق شود را با آمار کشوری مقایسه  تا در صورت عدم تطابق به سطح ملی اعلام شود.

دکتر شجاعی بعد از استماع گزارش سازمان صمت استان مبنی بر نیاز روزانه و میزان تولید ماسک در استان، گفت: حفظ جان و سلامت و رعایت شرایط اقتصادی مردم اصل کار هستند و بنابراین اگر در سطح کشور واحد تولیدی باشد که ماسک با قیمت ارزان تر به دست مردم استان برساند حتما تهیه می کنیم تا با اشباع بازار کالای مورد نیاز مردم با قیمت ارزان تر توزیع شود.

شجاعی اشاره داشت: برای تامین نیازهای علوم پزشکی استان در راستای مدیریت بیماری کرونا جلسه با خیرین مجمع سلامت هم استانی های مقیم در سایر استان ها جلسه گذاشته شود و در ادامه باید از مجمع خیرین سلامت ملی بهره مند شویم.

شجاعی با تاکید بر یکپارچه سازی و متمرکز کردن سیستم نظارتی استان، افزود: ساز و کاری برای گروه بندی سیستم بازرسی نسبت به میزان ابتلا در شهرستان ها تعریف شود و از ظرفیت تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی برای نظارت بر نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی بهره مند شویم.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود گفت: ظرف ۴۸ ساعت آینده دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه های صاحب نظر و فرمانداران در خصوص مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر تعطیلی یک هفته ای شهرهای قرمز با تایید ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نظرات خود برای تصمیم گیری نهایی را اعلام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز