معاون سیاسی استاندار تاکید کرد:

هر روستا، یک ستاد مقابله با کرونا

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۵:۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۸۵۲۹
هر روستا، یک ستاد مقابله با کرونا
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت:موضوع مقابله با بیماری کرونا از اهمیت زیادی برخوردار است لذا هرچند فعلا آمار مبتلایان در روستاها کم است اما هر روستا یک ستاد مقابله با کرونا باشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، احمد برادران در نشست با بخشداران استان با محوریت مقابله با کرونا افزود:استفاده از ظرفیت بخشداران،هلال احمر و خانه های بهداشت الزامیست هرچند که رعایت پروتکل های بهداشتی به خود فرد برمیگردد و این امر باید فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه بخشداران نمایندگان عالی دولت هستند، تصریح کرد: در حوزه وظایف و نقش های تعریف شده یکی از مهم ترین وظایف ، پرداختن به سلامت مردم منطقه است. برادران با بیان اینکه سلامت در تمامی حوزه ها تعریف می شود، تصریح کرد: و موضوع سلامت و تندرستی مردم از وظایف حاکمیت است زیرا وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند این مهم را انجام دهد و بیش از ۶۰ درصد این نقش را سایر دستگاه ها انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها، صداوسیما و نخبگان می توانند ما را در بحث فرهنگ سازی رعایت پروتکل های بهداشتی کمک و یاری کنند زیرا هر زمانی که این همراهی و هم افزایی بوده موفق تر عمل کرده ایم.

برادران اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان موفقیت های بزرگی داشته اما راه علاج بیماری کرونا، پیشگیری و رعایت بهداشت است نه درمان.

 

نظر شما