خراسان شمالی می تواند بدون تجربه پیک سوم برنده مدیریت بحران کرونا باشد

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۲:۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۸۹۰۷
خراسان شمالی می تواند بدون تجربه پیک سوم برنده مدیریت بحران کرونا باشد
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه تیمی از کارشناسان این مرکز با سفر به شهرستان های خراسان شمالی از تمامی اقدامات انجام پذیرفته در رابطه با کرونا بازدید و در جریان اقدامات صورت گرفته دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان سفر خود و در کمیته پیشگیری از بیماری کووید 19 که در مرکز بهداشت حر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد گفت: خراسان شمالی می تواند با موفقیت و تجربه نکردن پیک سوم برنده مدیریت بحران کرونا باشد.

دکتر احمد جنیدی یادآور شد: مراکز 16 ساعته و بیمارستان های خراسان شمالی طی این دو روز توسط همکاران وزارت بهداشت مورد بازدید قرار گرفت.

دکتر جنیدی به اهمیت آموزش پرسنل، آگاهی کارشناسان روان مطابق با نیاز مردم و ... در استان اشاره کرد و اظهار داشت : همه همکاران دانشگاه همواره در معرض آخرین اطلاعات و آموزش های لازم قرار بگیرند تا آگاهی و شناخت کافی برای انجام مداخلات لازم را در مواقع ضروری داشته باشند.

وی با بیان این که کارکنان باید مبتنی بر نیازها آموزش ببیند، عنوان کرد: رعایت پروتکل ها باید از حوزه ما آغاز شود و مراکز 16 ساعته نباید قابلیت انتقال داشته باشند .

وی ضمن تقدیر از مدیریت درمان به ویژه ریاست بیمارستان سانتر کرونا و کارشناسان بهداشت محیط به منظور اقدامات خاص انجام شده یادآور شد: تلاش های بسیار زیادی در واحد تریاژ، تفکیک پسماندها و فاضلاب و ... انجام شده که بسیار رضایت بخش و نشانگر پیگیری مسئولان بوده که قابل تقدیر است.

دکتر جنیدی اظهار امیدواری و خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به دلیل توان مدیریتی قوی پیک سوم را تجربه نکرده است و امیدواریم با همکاری و احساس مسئولیت همه واحدهای مرتبط و غیر مرتبط شاهد موفقیت های این دانشگاه و عبور از بحران کرونا باشیم.

رئییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن تقدیر ویژه از حضور مسئولان وزارتخانه در شرایط بحرانی بیماری کووید 19 گفت: اقدامات حوزه بهداشت و اثر بخشی آن بسیار حایز اهمیت است .

دکتر سید احمد هاشمی میانگین سنی  83 درصد از مرگ ومیر ناشی از بیماری کووید 19 در خراسان شمالی را بالای 50 سال اعلام کرد و اظهار داشت: ترس بیش از حد مردم و مراجعه دیرهنگام یکی از مشکلات اساسی است که درمان را مشکل تر می کند.

وی حضور مسئولان وزارتخانه به استان ما را فرصتی ارزشمند و طلایی تلقی و عنوان کرد: این بازدیدها فرصتی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، متذکر شدن نقاط ضعف و ... است که ما در اسرع وقت موارد ذکر شده را بررسی و برای ارتقای بیشتر تلاش می کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز