دکتر هاشمی خبر داد:

بستری ۲۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۲:۰۶:۳۷
کد خبر: ۱۰۷۱۰۱۳
بستری ۲۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اشاره به اینکه در استان مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی نمی گیرند، گفت: در این استان کمتر از 50 درصد مردم از ماسک در خارج از منزل استفاده می کنند که اصلا شرایط خوبی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی در رابطه با وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: با توجه به افزایش ابتلا و درگیری با ویروس کرونا در سراسر کشور، خراسان شمالی نیز در روند افزایشی قرار دارد.

وی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، شرکت در تجمعات، عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی را از مهم ترین عوامل موثر در افزایش ابتلا به کرونا در استان عنوان کرد و گفت: در استان خراسان شمالی کمتر از 50 درصد مردم از ماسک استفاده می کنند و پروتکل ها به خوبی رعایت نمی شود.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی و تاکسی های استان خراسان شمالی 50 درصد است، گفت: علاوه بر این مکان هایی از جمله بانک، دفاتر پیشخوان که تجمع جمعیتی بالاست، می توانند در افزایش ابتلا موثر واقع شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون ظرفیت تخت های پیش بینی شده برای کرونا در استان به 50 درصد نرسیده است، یادآور شد: اگر رعایت پروتکل های بهداشتی مدنظر قرار نگیرد، بیماران در پشت درهای بیمارستان به دلیل کمبود امکانات از دست خواهند رفت.

دکتر هاشمی بیان داشت: در حال حاضر در استان خراسان شمالی 230 بیمار در بیمارستان های اختصاص داده شده به کرونا بستری هستند و تعداد فوتی ها نسبت به دو هفته گذشته که میانگین فوت بین 6 تا هفت نفر بود کاهش پیدا کرده و به سه الی چهار نفر در روز رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز