معاون سیاسی استاندار:

دستگاه های اجرایی به سمن ها پاسخگو باشند

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۲:۴۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۷۱۶۲۳
دستگاه های اجرایی به سمن ها پاسخگو باشند
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه های اجرایی استان باید به مطالبه گری سازمان های مردم نهاد پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، احمد برادران در نشست تشکل های مردم نهاد خیریه استان به ظرفیت های فراوان سمن ها برای حل دغدغه های جامعه در حوزه محیط زیست، بهداشت و درمان، بهزیستی اشاره داشت و گفت: مطالبه گری از دستگاه های اجرایی یکی از مهمترین وظایف سمن هاست و مدیران باید پاسخگو و قدردان زحمات این تشکل های مردمی باشند و در صورت نیاز باید امکانات نرم افزاری و سخت افزاری آنان را تهیه کنند.

برادران ابراز تاسف از وضعیت کنونی در خصوص فوت روزانه ۲۰۰ نفر ازهموطنان ناشی از بیماری کرونا، افزود: سمن ها به عنوان پیام آوران بهداشت و سلامت برای فرهنگسازی جامعه برای رعایت پروتکل های بهداشتی با هدف حفظ جان و سلامت مردم پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه در برخورد با کسانی که سلامت جامعه را به خطر می اندازند، ابزار قانونی وجود دارد و با کسی تعارف نداریم، خاطر نشان کرد: سمن ها و تشکل های مردمی می توانند عدم رعایت ها را بررسی و گزارش دهند.

وی افزود: نقش و کارکرد سازمان ها و تشکل های مردم در انسجام، شکوفایی و هم افزایی اجتماعی بی بدیل، خطیر و ارزشمند است. برادران به مبانی دین مبین اسلام مبنی بر پاداش خداوند به کسانی که عمل صالح و نیکو انجام می دهند، اشاره داشت و گفت: دغدغه وجودی انسان برای حل مشکلات همنوعان خود است.

وی با بیان اینکه دولت بسترساز و ریل گذار امور در حوزه های مختلف است، تاکید کرد: در ۴چهار دهه گذشته در هر عرصه ای که از مشارکت مردمی بهره مند شده ایم پیروز میدان بودیم.

نظر شما