ارائه خدمات روانشناختی از سوی ۱۴ مرکز جامع سلامت خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۳:۰۰:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۱۶۴۷
ارائه خدمات روانشناختی از سوی ۱۴ مرکز جامع سلامت خراسان شمالی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 14 مرکز خدمات جامع سلامت در استان خدمات پیشگیری، آموزش و درمان و ارجاع به روانپزشک ارائه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد اظهار کرد: بهداشت روانی هر فرد چنانچه بیشتر از سلامت جسمی اهمیت نداشته باشد حداقل به همان اندازه مهم و قابل توجه است.

وی بیان کرد: فرد برخوردار از سلامت روانی، توانایی احترام به خود و دیگران و دوستی با آن ها را دارد و می تواند توانایی هایش را در حد واقعی و همان طور که هست، قلمداد کند همچنین این فرد نیازهای زندگی شخصی اش را تامین و از اعتماد به نفس بالا و روحیه ای شاد برخوردار است.

دکتر دلشاد با اشاره به وجود 14 مرکز خدمات جامع سلامت در استان گفت: در بجنورد 7، شیروان 3، مانه و سملقان 2 و راز 2 مرکز وجود دارد که روانشناسان بالینی در این مراکز در ساعت اداری، خدمات پیشگیری، آموزش و درمان و ارجاع به روانپزشک ارائه می کنند.

وی عنوان کرد: خدمات روانشناختی روانشناسان در مراکز جامع سلامت شامل آموزش مهارت های فرزند پروری برای والدین دارای کودکان ۲ تا ۱۷ سال، آموزش مهارت های زندگی با تاکید بر مدیریت استرس، خشم، مهارت ارتباطی و حل مسئله، آموزش خود مراقبتی و انگ زدایی در حوزه سلامت روان، آموزش و اطلاع‌رسانی در مورد بیماری‌های روانی و داروهای روانپزشکی، آموزش پیشگیری از مصرف مواد و پیشگیری از خشونت های خانگی از جمله آموزش‌های برگزار شده در حوزه مختلف سلامت روان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز