افتتاح اولین واحد نیکوکاری، بانوان کارآفرین در خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۴:۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۷۲۲۳۷
افتتاح اولین واحد نیکوکاری، بانوان کارآفرین در خراسان شمالی
مجید الهی راد با بیان اینکه این واحد زیر مجموعه مرکز نیکوکاری راه اندازی شده است افزود: هم اکنون ۱۶ چرخ کار از زنان سرپرست خانوار بجنورد در این واحد نیکوکاری به تولید و دوخت پوشاک مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، وی با اشاره به دو بانوی کار آفرین که زمینه راه اندازی این مرکز را ایجاد کرده ا ند، خاطر نشان کرد: اکنون این دو بانوی کار آفرین بحث بازایابی و فروش محصولات تولیدی را برعهده دارند.

وی هزینه کرد راه اندازی این واحد نیکوکاری را ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: تمامی ملزومات این کارگاه توسط خیران و نیکوکاران تهیه شده است تا با همت بانوان، گام های موثری در توانمندی زنان سرپرست خانوار و کاهش دغدغه های آنان و سایر خانواده ها برداشته شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه با یاد آوری اینکه هم‌اکنون ۱۰۷ مرکز نیکوکاری در استان فعال است، گفت: طی امسال ۲۲ مرکز نیکوکاری جدید در استان راه اندازی شده است.

الهی راد با قدردانی از مشارکت‌های کم‌نظیر مردم در رفع مشکلات نیازمندان اظهار داشت: مردم استان خراسان شمالی از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ میلیارد تومان به این مراکز کمک کرده‌اند که ۶ میلیارد تومان به صورت نقد،۱۷ میلیارد تومان به صورت کالا و ۷ میلیارد نیز به صورت تخفیفات به نیازمندان اهدا شده است.

وی خاطر نشان کرد: به‌رغم گسترش بیماری کرونا میزان این کمک‌ها به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۷۶ درصد افزایش‌یافته است.

وی بابیان اینکه مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک‌هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند افزود: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری‌شده در این مراکز با حفظ عزت‌نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری بین آن‌ها توزیع می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز