درخشش «دایک» در جشنواره بین المللی تئاتر یونان

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۳:۲۴:۱۲
کد خبر: ۱۰۷۵۷۵۴
درخشش «دایک» در جشنواره بین المللی تئاتر یونان
سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از درخشش اثر نمایشی «دایک» در جشنواره بین المللی تئاتر کوئینتای یونان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ابوالحسن حیدری با اعلام این خبر افزود: اثر نمایشی «دایک» به کارگردانی «حامد عالمی پور» و به نویسندگی «هیوا ربانی» توانست در سومین حضور بین المللی خود، جایزه بهترین اثر نمایشی و بهترین طراحی صحنه را در جشنواره بین المللی تئاتر کوئینتای یونان از آن خود کند و جایزه بهترین طراحی صحنه به سعید آقایی تعلق گرفت.

وی اظهار کرد: در این جشنواره 16 اثر از کشورهای روسیه، هند، مکزیک، اسپانیا، ایتالیا، یونان، مراکش و ایران از 14 تا 18 اکتبر با یکدیگر رقابت کردند که به واسطه همه گیری ویروس کرونا و بالا بودن تعداد مبتلایان، روادید صادر نشد و در نهایت فیلم اثر نمایشی اجرا شده در جشنواره خرمشهر در این جشنواره ارائه شد.

حیدری بیان داشت: نمایش «دایک »با موضوع دفاع مقدس و داستان انتظار دایه ای است که پسری در دستانش امانت است، و تصمیم می گیرد به جنگ برود ، و پس از 23 سال هنوز بازنگشته است.

وی خاطرنشان کرد: «دایک» به عنوان تنها نماینده ایران در این جشنواره که در جزیره رودرس برگزار شد، حضور داشت و توانست خوش بدرخشد و مورد تقدیر منتقدان این  جشنواره قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز