طرح ملی «ایران قوی» با آموزش های فراگیر در خراسان شمالی قوت گرفت

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۳:۰۱:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۶۳۶۱
طرح ملی «ایران قوی» با آموزش های فراگیر در خراسان شمالی قوت گرفت
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از اجرای طرح ملی «ایران قوی» و برگزاری آموزش های مجازی و فراگیر کانون های مساجد این استان ویژه اجرای این طرح ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، هاشم شیرازیان گفت: طرح ملی «ایران قوی» در بازه زمانی هفته دفاع مقدس تا ایام پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر  برگزار می شود.

وی در توضیح تکمیلی، «ایران قوی» را طرحی  معرفی کرد که در آن کانون ها با ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و  اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد  کشور، تقویت مؤلفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، در این باره گام بر می دارد.

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی بیان کرد: این طرح مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت های مبتکرانه کانون ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فنآوری های نوین اجرا می شود.

شیرازیان افزود: بر اساس فراخوان و آیین نامه، این طرح زیرمجموعه رویداد ملی فهما فعالیت دارد به گونه‌ای که همان قالب‌های دوازده‌گانه تعریف شده‌ای که در قالب رواق‌ها و شبستان‌ها در رویداد فهما طراحی شده بود در مورد طرح ملی ایران قوی نیز وجود دارد اما با چهار موضوع و عرصه متفاوت شامل «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» در نظر گرفته شده است.

وی شناسایی و توانمند سازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیّه، امید و تلاش و نیز حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی را از اهداف قابل توجه طرح ایران قوی نام برد.

وی گستره و مخاطبین این طرح را کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور عنوان کرد و گفت: در این استان نیز همراه با دیگر استان های کشور  در تلاشیم تا فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد ثبت و کانون ها بتوانند امتیازات مربوط را کسب کنند.

شیرازیان با عنوان اینکه  هم اکنون  آموزش کانون ها در شهرستان های مختلف برای حضور فعال در این طرح آغاز شده، افزود:  این آموزش ها به صورت مجازی و نیز حقیقی با حضور محدود افراد و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

وی در بخشی دیگر از صدور مجوز الکترونیک برای کانون ها  خبر داد و گفت:  در این باره تاکنون  48 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان  آیتم های مربوطه را کامل و  برای دریافت مجوز اقدام کرده اند که مجوز برای 19 باب کانون تایید نهایی شده است.

شیرازیان دارا بودن حداقل امتیاز دو هزار در نخستین رویداد ملی فهما، تکمیل مشخصات کانون و نیز مدیر کانون، تکمیل ارکان فعال در کانون از جمله امام جماعت، فرمانده پایگاه بسیج دو ذیصلاح فرهنگی و نماینده هیئت امنای مسجد را از شرایط ثبت درخواست برای دریافت مجوز الکترونیک کانون نام برد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با ایجاد زمینه رقابت در سامانه بچه های مسجد بتوانیم پویایی فعالیت های فرهنگی در مساجد را ماندگار کنیم و شاهد رونق مساجد باشیم.

گفتنی است، هم اکنون  389 کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان شمالی  فعالیت می کند

 

نظر شما