استاندار خبر داد:

اجرای۸۱ پروژه جهش تولید با ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سالجاری

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۴:۰۰:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۸۹۰۸
اجرای۸۱ پروژه جهش تولید با ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سالجاری
استاندار خراسان شمالی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای جهش تولید استان، گفت: بر اساس سند جهش تولید استان تا پایان سالجاری ۸۱ پروژه با ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در چهاردهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، افزود: در این تفاهم نامه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آورده نقدی و غیر نقدی بخش خصوصی و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات بخش دولتی مانند تسهیلات بانکی و اعتبارات استانی و ملی است.

وی ادامه داد: تحقق اعتبارات مربوط به تفاهم نامه استان با سازمان برنامه و بودجه کشور که افزون بر ۵ هزار شغل ایجاد می کند، در مسیر درست و برنامه ریزی شده موجب ارتقا شاخص های استان در بخش های مختلف می شود 

شجاعی با بیان اینکه بر هیچکس فشارهای بین المللی و تحریم ها پوشیده نیست و مدیر یعنی با نگاه و برنامه متفاوت در این شرایط کار کند، گفت: قرار است به عنوان مجموعه مدیریت استان شرایطی را ایجاد کنیم که جهش تولید تحقق یابد که باید نظارت و اجرا مورد تاکید باشد.

شجاعی تعیین مهلت برای بخش خصوصی جهت اجرای تعهدات خود در فرآیند اجرای سند جهش تولید استان را الزامی دانست و گفت: در صورت عدم انجام کار طرح های دیگری توسط دستگاه های اجرایی جایگزین شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ مرحله ای از اجرای پروژه های جهش تولید استان بدون برنامه زمان بندی نباشد، تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای اجرای تک تک طرح های جهش تولید بخش های خصوصی و دولتی فرآیند اجرا را همراه با برنامه زمان بندی تعریف کند و برای ۸۱ طرح جهش تولید ۸۱ پیوست برنامه زمان بندی داشته باشیم.

محمدعلی شجاعی با اشاره به بهتر شدن وضعیت بانک های استان نسبت به گذشته، خاطر نشان کرد: برخی از بانک ها نظرات شخصی را بیش از قانون و وضع موجود اعمال می کنند و همچنین بانک های خصوصی به تعهدات خود مبنی بر مصرف ۵۰ درصدی منابع  خود در استان عمل نمی کنند که باید این موارد با جدیت پیگیری و برطرف شود.

وی افزود: هفته آینده گزارشی از عملکرد بانک های خصوصی در خصوص تعهدات خود ارائه شود تا تصمیمات نهایی برای برخورد قطعی و قاطع با آنان اتخاذ شود.

شجاعی گفت: مدیران باید از سطح ملی و وزارتخانه ها پیگیر امور باشند و تنها به ارسال مکاتبه بستده نکنند.

استاندار خراسان شمالی اتصال بین بخشی برای بهره متدی درست از مزیت های نسبی هر منطقه را الزامی دانست و تاکید کرد: ارائه تسهیلات و نظارت بر نحوه انجام کارها باید با مدیریت درست باشد.

محمدعلی شجاعی در بخش دیگران سخنان خود گردشگری را از بخش های مهم برای توسعه استان توصیف کرد و گفت: حضور حوزه گردشگری استان به نسبت آنچه در سند توسعه استان تعریف شده بسیار کم است و این حوزه باید بیش از گذشته در جذب سرمایه و سرمایه گذار نقش داشته باشد.

تغییر نگاه شهرداری های استان به بودجه ریزی شهری تغییر کند و تاکید ایجاد درآمد پایدار از دیگر تاکیدات شجاعی در این نشست بود و نقش شهرداری ها را برای آبادانی و رفاه مردم استان بسیار موثر توصیف کرد.

شجاعی با اشاره به اسنوه در کمیسیون کشاورزی مجلس مباحث مربوط به استان خراسان شمالی مطرح و بررسی می شود، همچنین تاکید کرد: به شرکت های دانش بنیان استان توجه ویژه ای داشته باشیم و آنان باید در حوزه اقتصاد مقاومتی پررنگ تر دیده شوند.

شجاعی با تاکید بر اینکه تجمعات هر چند با جمعیت اندک به دلیل گرفتن حق و حقوقشان نباید در استان دیده شود، گفت: دستگاه اجرایی و ادارات و سازمان های دولتی مربوط به هر موضوعی ورود کنند و موضوع را حل و فصل کنند.

جمع بندی بدهی پیمانکاران توسط مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه بخش پایانی سخنان شجاعی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بود که در این خصوص افزود: با اولویت پرداخت حق و حقوق نیروی انسانی مشکلات بررسی و برطرف شود.

 

نظر شما
پرونده ویژه