مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی :

اجرای طرح ملی پوشش سراسری و آموزش مجازی پیش دبستانی در استان

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۴:۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۰۷۸۹۳۹
اجرای طرح ملی پوشش سراسری و آموزش مجازی پیش دبستانی در استان
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: باتوجه به مهم بودن مقطع پیش دبستانی، طرح ملی پوشش سراسری و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان در سطح کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، عباس سعیدی در جلسه اجرای این طرح افزود: با توجه به اینکه نوآموزان برای ورود به مقطع ابتدایی باید مهارت‌های زبانی، پایه، زندگی و اهداف یازده گانه پیش دبستانی را فراگیرند، این بخش مهم و ضروری است.

وی یادآور شد: بر اساس شیوه نامه‌های آموزش و پرورش، مقرر شده که آموزش دوره پیش دبستانی به صورت مجازی برگزار شود و در شبکه شاد یک درگاه جداگانه‌ای برای این گروه باز شود

عصمت بدخشان معاون آموزش ابتدایی استان نیز در این جلسه افزود: آموزش مقطع ابتدایی در ایام کرونا بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از وزارت بهداشت طی راهکار‌های مختلف استفاده از اپلیکیشن شاد، آموزش حضوری در مدارس، استفاده از شبکه آموزش صداوسیما و درسنامه‌های تدوین شده فراهم شده است که دانش آموزان از روند آموزش محروم نشوند.

وی با بیان اینکه براساس آمار دریافتی از ثبت و احوال استان تعداد ۱۹هزار و ۱۰۰نوآموز ورود به پیش دبستانی وجود دارند افزود:  100 نفر از  کارشناسان ، مربیان  ومتخصصان استان  برای  تولید محتوا در کمیته استانی برای این گروه در نظر گرفته شده است ، همچنین آموزش در صداوسیما کشوری از هفته گذشته آغاز شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کد‌های مشخص شده برای مناطق شهرستان‌ها توسط کارگروه شهرستان و محل پایگاه‌های ثبت نام به اولیا نوآموز معرفی خواهد شد گفت: بعد از انجام ثبت نام نوآموز و احراز هویت در سامانه سناد فرد می‌تواند از آموزش‌های بارگذاری شده در سامانه شاد بهره مندشود.

بدخشان، نقش خانواده را در همراهی نوآموزان و دانش آموزان دربرخورداری مفید از سامانه شاد مهم و ضروری خواند و گفت: ثبت نام نوآموزان مقطع پیش دبستانی به صورت رایگان است و کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد و در پایان سال تحصیلی نیز گواهی نامه پایان دوره به آنها اهداء خواهد شد.

وی اضافه کرد: نوآموزان همچون دانش آموزان ورود به کلاس اول ابتدایی، سنجش خواهند شد که در صورت مواجه با مشکلات، مداخله زودهنگام انجام شود که در حال حاضر اجرای این طرح نیازمند مصوبات ستاد ملی کرنا است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها با حضور در محل ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های خراسان شمالی احراز هویت فرزندانشان را انجام دهند تا نوآموزان از آموزش مقطع پیش دبستانی محروم نشوند       

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز