مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی؛

۱۸۱ مددجو از طریق ارایه بسته تشویقی به کارفرمایان وارد چرخه اشتغال شدند

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۲:۴۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۱۷۷۸
۱۸۱ مددجو از طریق ارایه بسته تشویقی به کارفرمایان وارد چرخه اشتغال شدند
مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی و مدیرکل سازمان تامین اجتماعی در نشستی دوجانبه راهکارهای ارائه بسته تشویقی به کارفرمایان در بخش اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۱۱۱ هزار نفر محرومین این استان از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند، گفت: این نهاد با اجرای طرح بسته تشویقی برای کارفرمایان سعی در توسعه اشتغالزایی مددجویان دارد.

وی به هدفگذاری این نهاد طرح بسته تشویقی کارفرمایان اشاره کرد و افزود: برنامه پیش بینی شده امسال ایجاد اشتغال برای ۳۴۴ نفر از مددجویان از طریق بسته تشویقی کارفرمایی بوده که هم اکنون ۱۸۱ نفر از این طریق مشغول به کار شدند.

وی بیان کرد: کمیته امداد برای ایجاد اشتغال و خوداتکایی اقتصادی خانوارهای تحت حمایت تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه کمیته امداد به هر یک از کارفرمایان که برای مددجویان این نهاد اشتغال ایجاد کنند تسهیلات با بازپرداخت بلندمدت پرداخت می‌کند، گفت: براین اساس با به کارگیری هریک از فرزندان مددجو در مناطق برخوردار مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کنند.

وی افزود: این تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه با چهار درصد سود و با بازپرداخت هفت‌ساله در صورت انعقاد قرارداد مطابق قانون کار و بیمه تأمین اجتماعی به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

 وی درباره بسته دوم تشویقی کارفرمایان نیز اضافه کرد: این نهاد به کارفرمایان در صورت به‌کارگیری مددجویان بیکار تا دو سال حق بیمه سهم کارفرما را به‌صورت ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کند.

 وی همچنین ارائه آموزش‌های اشتغال را از دیگر برنامه‌های این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان عنوان کرد و یادآور شد: مددجویان در سه سطح مقدماتی، مهارتی، پایدارسازی توسعه از برنامه‌های آموزشی کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز