معاون اقتصادی استاندار خبر داد:

اقدامات جدی استان برای حل مشکلات سرمایه گذار اسفراینی

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۳۰:۰۶
کد خبر: ۱۰۸۱۸۳۹
اقدامات جدی استان برای حل مشکلات سرمایه گذار اسفراینی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی از پیگیری ها و اقدامات جدی استان برای حل مشکلات سرمایه گذار اسفراینی در حوزه تولید کفپوش های آنتی باکتریال بیمارستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمود قنبری در نشست با نمایندگان پست بانک کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و با محوریت حل مشکلات شرکت پیشگام صنعت بام مفخم شهرستان اسفراین برگزار شد، گفت: به رغم اینکه طبق قانون اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان لازم الاجراست اما بانک های استان از اجرای برخی مصوبات امتناع می کنند.

وی افزود: زمان رسیدگی به پرونده این سدمایه گذار بیش از ۲ سال زمان برده است و این در حالی است که در استان ۱۴۰۰ شرکت در بخش های کشاورزی و صنعت وجود دارد که رسیدگی به مشکلات آنان با صرف این زمان طولانی بسیار مشکل ساز خواهد شد.

قنبری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید در سالجاری، گفت: بانک ها باید در ابتدا مدارک و شرایط مورد نیاز را برای سرمایه گذار به طور شفاف تشریح و اگر قابل انجام نیست نیز صریحا اعلام کند.

وی با تاکید بر کاهش بروکراسی های اداری در بانک ها، افزود: برخی از بانک ها با نگاه اینکه تمامی موارد باید عین قانون اجرا شود و گاها تفسیر به نفع خود از قوانین دارند، در استان فعالیت دارند و این در حالی است که در شرایط امروز که در جنگ تحمیلی اقتصادی قرار داریم ایجاد اشتغال و ادامه رونق معیشت در زندگی مردم بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است در این نشست مقرر شد امروز مدارک مورد نیاز به سرمایه گذار اعلام شود و سرمایه گذار تا ۵ روز آینده مدارک را تکمیل و ارائه دهد و سپس پست بانک کشور طی بازه زمانی یک هفته ای مصوبه مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات را به پست بانک استان اعلام کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز