سفیر جدید ایران در گرجستان؛

آماده همکاری برای حضور خراسان شمالی در مراودات اقتصادی با گرجستان هستیم

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۰۸۲۵۷۳
آماده همکاری برای حضور خراسان شمالی در مراودات اقتصادی با گرجستان هستیم
سفیر جدید ایران در کشور گرجستان از اعلام آمادگی همکاری با خراسان شمالی برای حضور و فعالیتهای اقتصادی استان در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، استاندار خراسان شمالی در دیدار با سفیر جدید ایران در کشور گرجستان گفت: برای توسعه و مراودات اقتصادی استان راهی جز ارتباط با سایر کشورها نداریم.

محمد علی شجاعی با اشاره به وجود ظرفیتهای قابل توجه استان افزود: سند توسعه صادرات استان تهیه و در راستای آن جلسات مختلف با سفرای ایرانی و خارجی برگزار کرده ایم تا زمینه مراودات خارجی استان فراهم شود.

وی به تولید لوله های قابل استفاده در حوزه نفت و گاز، محصولات پتروشیمی، سیمانی و آلومینا و محصولات فولادی و سایر ظرفیتهای تجاری استان اشاره کرد و افزود: تجار استان با بیش از ۲۵ کشور دنیا مراودات تجاری دارند.

شجاعی با مهم دانستن ایجاد و گسترش روابط استان با سایر کشورها از سفیر جدید ایران در گرجستان برای بررسی ظرفیتهای قابل ارائه برای سفر به استان دعوت کرد.

اکبر قاسمی سفیر جدید ایران در کشور گرجستان نیز در این دیدار ضمن ارزنده خواندن دیدگاهها و اقدامات استاندار خراسان شمالی در سامان بخشی به مراودات خارجی این استان، امور اقتصادی را اولویت کاری خود ذکر کرد و افزود: بدنبال تحول در روابط بین دو کشور هستم و از ظرفیت استان خراسان شمالی در این مسیر استفاده و همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی همچنین از سفر خود به استان خراسان شمالی برای بررسی ظرفیتهای استان پس از آغاز ماموریت خود در گرجستان خبر داد.

 

نظر شما