با تلاش استاندار خراسان شمالی جهش در توسعه معادن استان؛

امضای تفاهم نامه فی مابین استانداری خراسان شمالی و سازمان ایمیدروی کشور

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۱:۳۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۳۰۴۳
امضای تفاهم نامه فی مابین استانداری خراسان شمالی و سازمان ایمیدروی کشور
استاندار خراسان شمالی از امضای تفاهم‌نامه دوجانبه فی‌مابین استانداری خراسان شمالی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در دیدار با مدیر عامل سازمان ایمیدروی کشور گفت: امضاء و اجرای این تفاهمنامه در استان ثمرات مثبتی در حوزه معادن استان به دنبال خواهد داشت که مهترین خروجی آن ایجاد سرمایه، شغل و ثروت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این تفاهمنامه نگاه کارشناسی مسلط است، افزود: تلاش شده است علاوه بر توسعه وضعیت فعلی صنایع تحت مدیریت ایمیدرو همچنین نداشته های استان برطرف شود.

شجاعی تصریح کرد: اعتبار زمانی این تفاهمنامه حداکثر دو سال از تاریخ انعقاد قرارداد و منحصر به طرح ها و پروژه مربوط به این تفاهم‌نامه در استان خراسان شمالی بوده و با توافق طرفین قابل تمدید می‌باشد.

وی گفت: فراهم نمودن امکانات لازم برای انجام هرچه سریعتر امور مربوط به موضوع تفاهم‌نامه در استان به ویژه هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط و پیگیری تامین زمین و زیرساخت‌های مورد نیاز ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی اسفراین، جاجرم و شیروان از تعهدات استانداری خراسان شمالی در این تفاهمنامه است.

بر اساس این گزارش، توسعه ایجاد ظرفیت آلومینا در جاجرم با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار، بررسی و تکمیل فازهای دوم پروژه تولید پودر آلومینای جاجرم با ۳ هزار میلیارد ریال و ۳۵۰ میلیون دلار اعتبار ، بررسی و اجرای طرح تولید هیدرات ریزدانه در جاجرم با ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار ، تضمین تامین خوراک و مواد اولیه توسعه آلفا آلومینا در شهرستان گرمه، بررسی ذخایر و کیفیت مواد قابل استحصال خوشه های معدنی استان جهت تصمیم‌گیری در خصوص ایجاد و راه اندازی منطقه اقتصادی ویژه اقتصادی- صنعتی اسفراین با رویکرد فراوران فرآوری مواد معدنی و صنایع معدنی، بررسی امکان ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی- صنعتی جاجرم و شیروان با رویکرد احداث صنایع پایین دستی آلومینا،احداث واحد فرآوری سرب و روی در منطقه، تسریع در تکمیل پروژه پی‌جویی اکتشافات و تعیین ذخیره معدن سرب و روی آلبلاغ و اقدام جهت حفاظت از محدوده معدنی از مهمترین محورهای این تفاهم نامه است.

در این نشست همچنین نمایندگان شیروان و اسفراین در مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز