سالانه پنج هزار و ۶۶ تن گوشت قرمز در شیروان تولید می شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۳:۲۲:۰۶
کد خبر: ۱۰۸۳۸۹۳
سالانه پنج هزار و ۶۶ تن گوشت قرمز در شیروان تولید می شود
مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: سالانه در این شهرستان، پنج هزار و ۶۶ تن گوشت قرمز تولید می شود که از این میزان هزار و ۷۲۷ تن به مصرف داخلی استان رسیده و مابقی به صورت دام زنده به سایر استان ها حمل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مهندس مهران حیاتی مصرف سرانه گوشت این شهرستان را سالانه ۱۱ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: امسال میزان تولید گوشت قرمز در این شهرستان به نسبت سال قبل ۵.۵ درصد افزایش داشته که این میزان در سال گذشته چهار هزار و ۸۰۰ تن بوده و امسال به پنج هزار و ۶۶ تن افزایش یافته است.

وی افزود: سرانه مصرف گوشت قرمز در خراسان شمالی ۱۴ کیلوگرم و در کشور ۱۲ کیلوگرم است.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: این شهرستان با دارا بودن ۱۲ هزار و ۶۰۰ راس دام سنگین، ۲۵ درصد گوشت قرمز خراسان شمالی را تولید می‌کند.

مهندس حیاتی با اشاره به اینکه ماهانه، هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره بین دامداران این شهرستان توزیع می شود، گفت: اینک قیمت هر کیلوگرم کنسانتره یارانه ای، ۲۹ هزار ریال و آزاد ۵۰ هزار ریال است که دامداران درخواست جو و نهاده های دامی با قیمت مناسب را دارند.

وی گفت: با توجه به قیمت نهاده های دامی، متقاضی دریافت کنشانتره یارانه ای زیاد است و با توجه به شیوع ویروس کرونا برای رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از تجمع مردم، مراکز توزیع نهاده ها در شهرستان افزایش یافته است.

مهندس حیاتی افزود: هر راس گوسفند ماهانه به ۳۰ کیلوگرم و هر راس گاو به ۳۶۰ کیلوگرم نهاده دامی نیاز دارد.

 

نظر شما