شیشه، اعتیاد آورترین مواد مخدر در ایران

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۵:۰۷:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۵۱۹۰
شیشه، اعتیاد آورترین مواد مخدر در ایران
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اعتیادآورترین مواد مخدر در کشور ما که درمان آن نیز بسیار دشوار بوده، شیشه است و معتادان به شیشه، پاسخ درمانی کمتری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد اظهار کرد: برخی معتادان، مصرف شیشه را درمانی برای مورفین می دانند به همین دلیل افراد معتاد به تریاک و سایر مواد مخدر افیونی به مصرف شیشه روی می‌آورند که با این اقدام، نه تنها درمان نمی‌شوند بلکه به دو اعتیاد خطرناک مبتلا می شود همچنین مصرف همزمان تریاک و شیشه خطر سکته های مغزی و قلبی را به شدت افزایش می دهد.

وی با اشاره به فریب تبلیغاتی «با مصرف شیشه لاغر می‌شوید و پوستی شفاف پیدا می‌کنید» گفت: با این تبلیغ سودجویانه برخی از آرایشگاه‌ها بطور ناخواسته در اشاعه دروغی بزرگ مبنی بر شفاف سازی پوست و تناسب اندام با مصرف شیشه سهیم شدند، در حالی که سمی به نام شیشه، خاصیتی جز تحلیل عضلات و اندام ها، پیر کردن چهره و چروکیده کردن پوست و بی اشتهایی عصبی و بیمارگونه ندارد.

دکتر دلشاد بدبینی و عدم اعتماد به طرف مقابل را مهمترین عوامل فروپاشی کانون خانواده در مصرف کنندگان شیشه دانست و گفت: شیشه توان جنسی را افزایش نمی دهد بلکه تاثیرات فیزیولوژی مصرف شیشه بر سیستم تناسلی، منجر به ناتوانی جنسی و بی میلی در روابط می‌شود.

وی درخصوص باور غلط «شیشه تمرکز و انرژی را زیاد می‌کند» بیان کرد: اکثر دانشجویان شیشه را برای افزایش توان ذهنی و تقویت حافظه و انرژی بالاتر مصرف می‌کنند، در حالی که از ماهیت این افزایش انرژی غافل اند و نمی‌دانند که شیشه انرژی های ذخیره شده در بدن را به یک باره تخلیه می‌کند و از دست رفتن قدرت تمرکز، تخریب حافظه و اختلال حواس در اثر تخریب قشر مغز از آسیب های مصرف شیشه است.

دکتر دلشاد عنوان کرد: از جمله عوارض جدی مصرف شیشه، اختلال در خواب، اختلال عملکرد دریچه پروستات، آسیب های کبدی و پوستی، عفونت روده، تضعیف قوای جنسی، توهم، هذیان، پرخاشگری، جنون، مشکلات گفتاری و مشکلات حافظه، بیماری های دهان و دندان، توهم حس حشره است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز