مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی:

برخی پزشکان خراسان شمالی فاصله‌گذاری اجتماعی را نادیده می‌گیرند

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۳:۴۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۸۶۲۷۶
برخی پزشکان خراسان شمالی فاصله‌گذاری اجتماعی را نادیده می‌گیرند
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی گفت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در مطب برخی از پزشکان استان، تراکم زیاد بیماران در فضای کوچک و نادیده گرفتن فاصله اجتماعی از عمده مسائلی است که مورد گلایه مردم واقع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مهدی کرامتی اظهار داشت: بر این اساس بازرسی و نظارت بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا در مطب پزشکان استان به صورت جدی در دستور کار این مدیریت قرار گرفته و با متخلفان این بخش برخورد می‌شود.  

وی افزود: دیشب به صورت سرزده از ۱۵ مطب پزشکی و درمانگاه مرکز استان بازرسی شد که یک درمانگاه و سه مطب به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، تذکر کتبی دریافت کردند.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی گفت: پزشکان مکلف هستند برای جلوگیری از تراکم جمعیت در فضای کوچک سالن انتظار، سامانه نوبت دهی خود را مدیریت کنند.

کرامتی خاطرنشان کرد: کوچک بودن سالن انتظار، تراکم بالای افراد و رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی بیشترین مشکل و ایراد در مطب پزشکان بود که سبب شد تا اخطارهای لازم به صورت کتبی به آنان داده شود.

وی گفت: در دسترس نبودن مواد ضدعفونی کننده از دیگر مواردی بود که در برخی از مطب ها، مورد انتقاد مراجعه کنندگان قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی افزود: پزشکانی که اخطار دریافت کردند، مکلف شدند تا نسبت به تامین فضای مناسب برای حضور بیماران و رفع ایرادهای بهداشتی در مطب خود اقدام کنند.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه گرفتار وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفته است.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، این استان دیروز با بستری ۷۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹، رکورد جدیدی از پذیرش بیماران کرونایی در یک  شبانه روز را از ابتدای شیوع این بیماری برجای گذاشت.  

به نقل از ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز