معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی :

راه اندازی ۳ مرکز محلی سوادآموزی جدید در استان

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۶:۰۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۸۷۶۰۳
راه اندازی ۳ مرکز محلی سوادآموزی جدید در استان
مودی با اشاره به راه اندازی سه مرکز محلی سوادآموزی در ۶ ماهه نخست سال جاری گفت: با راه اندازی این مراکز در شهرستان های مانه و سملقان و بجنورد، تعداد مراکز محلی سواد آموزی به ۱۰ مورد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مهدی مودی با اشاره به اینکه هدف این مراکز افزایش سطح توانایی‌ها و مهارت‌های سوادآموزان است،  تصریح کرد: مراکز یادگیری سوادآموزی با توجه به نیازسنجی های هر منطقه به فعالیت می پردازند به گونه ای که علاوه بر سوادآموزی، مهارت های فنی و حرفه ای چون نوغانداری و قالیبافی را نیز به افراد آموزش می دهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۴۱ نفر در این مراکز محلی دوره های آموزشی را می گذرانند، افزود: این مراکز تنها به افراد سوادآموز اختصاص ندارند بلکه ۲۰ درصد آموزنده های این مراکز را افراد عادی تشکیل می دهند.

معاون سوادآموزی استان با اشاره به اینکه جذب بی‌سوادان به برنامه های آموزشی در سال جاری، نسبت به پارسال بیش از چهار برابر شده است، افزود: پارسال ۲ هزار و ۴۱۹ نفر بی‌سواد جذب کلاس های سوادآموزی استان شده بودند.  

مودی اظهار داشت: امسال سه هزار و ۲۰۰ نفر بی‌سواد در قالب طرح عادی جذب می شوند و ۷۰ درصد، معادل هفت هزار و ۴۶۹ نفر هم در قالب طرح شتاب بخشی، زیر پوشش قرار می گیرند.  

وی خاطرنشان کرد: امسال جذب هزار و ۵۰۰ نفر به آموزش های دوره انتقال و هزار نفر به دوره تحکیم هدف گذاری شده است.  

بر اساس این گزارش، اکنون درصد باسوادی در گروه ۱۰ تا ۴۹ ساله خراسان شمالی ۹۵.۰۳ درصد است که در این زمینه رتبه ۲۳ کشور را دارد و میزان باسوادی در گروه بالای ۶ سال هم ۸۳.۳ درصد است که در این زمینه در رتبه ۲۴کشوری قرار دارد,

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز