با پیگیری استاندار خراسان شمالی؛

۱۰۰۰ میلیارد ریال برای آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای در استان

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۲:۴۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۹۱۷۱۳
۱۰۰۰ میلیارد ریال برای آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای در استان
استاندار خراسان شمالی از امضای تفاهم نامه ای به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریالی با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با هدف توسعه و بهبود حوزه های مهارت، کسب و کار و تولید استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در حاشیه جلسه امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی دو جانبه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و استانداری خراسان شمالی با قدردانی از سفر رئیس این سازمان به استان گفت: توسعه مهارت در تمامی حوزه ها در کل کشور مورد توجه است و استان خراسان شمالی از ظرفیت‌های خوبی در بحث توسعه به ویژه در بخش کشاورزی به عنوان پیشران توسعه، صنعت و معدن و گردشگری برخوردار است.

شجاعی این تفاهم نامه را نسخه ای بومی برای تمامی اقشار در راستای توسعه مهارت استان توصیف کرد و افزود: با اجرای این تفاهم نامه در آینده خراسان‌شمالی نقش بسیار بسزایی در تولید، اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، مهارت و افزایش نقش مردم استان در تولید ناخالصی داخلی کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این تفاهمنامه به خوبی ۴۴ درصد جمعیت روستایی و عشایری و جمعیت جوان استان دیده شده است، ابراز امیدواری کرد: با همکاری تمامی اجزای حاکمیت استان در آینده نه چندان دور تاثیرات مثبت این تفاهم‌نامه در حوزه کسب و کار، مهارت و تولید استان به خوبی مشاهده شود.

شجاعی با تاکید بر اینکه برای اجرای مفاد این تفاهم‌نامه باید از تمامی ظرفیت استان استفاده کنیم، گفت: اگر جهش تولید را در نظر بگیریم باید جهش مهارت را سرلوحه خود قرار دهیم و این تفاهم‌نامه آغازی برای تغییرات شگرف در حوزه آموزش مهارت و اشتغال زایی است.

در پایان این نشست علی اوسط هاشمی معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز از نگاه آموزشی و مهارتی استاندار خراسان شمالی قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز