اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۳:۴۸:۰۲
کد خبر: ۱۰۹۲۹۵۴
اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه محله و خانواده محور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد افزود: این طرح مبتنی بر برنامه «هرخانه یک پایگاه سلامت» بوده که از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین طراحی شده و به زودی اجرا می شود.

وی شرط موفقیت این طرح را تمرکز بر ویروس بجای تمرکز بر بیمارستان و ارائه خدمات فعال و خانواده محور بجای خدمات غیرفعال دانست و گفت: این طرح نمونه مشخصی از جلب مشارکت مردم، هماهنگی بین بخشی، برنامه ریزی بر اساس نیاز محلات و استفاده بهینه از توان نظام شبکه های بهداشتی درمانی کشور است.

دکتر دلشاد بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت های کشور و بخصوص سازمان بسیج مستضعفین برای کمک به وزارت بهداشت به عنوان   متولی اصلی که تا امروز تقریبا همه بار اپیدمی متوجه او بوده است، اجرای طرح سپردن کنترل کووید - 19 به مردم محلات با بهره گیری از ایجاد هماهنگی و مدیریت واحدهای فعال در محلات، پایگاه سلامت در مناطق شهری، خانه بهداشت در روستا و بسیج  محلات و مشارکت گسترده سایر سازمان های ذینفع مانند هلال احمر و سمن ها می تواند استراتژی مناسبی برای کنترل بیماری در سطح محلات باشد.

وی اظهار داشت: اطلاع رسانی بموقع و تشخیص مخاطرات در فوریت ها می تواند جان انسان های در معرض خطر را در شرایط اضطراری به شرط اعمال مداخلات موثر، سریع و هماهنگ، نجات بخشد بنابراین بهترین و موثرترین راه، جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی و سازماندهی محله محور مردم است.

دکتر دلشاد هدف از اجرای این طرح را قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی، کاهش بستری ها، کاهش مرگ و پوشش حمایتی از گروه های در معرض خطر عنوان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز