خدمتی دیگر از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی؛

پاسخ دهی به تست کرونا اینترنتی شد

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۰۸:۳۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۹۳۲۴۰
پاسخ دهی به تست کرونا اینترنتی شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از راه اندازی سامانه اینترنتی پاسخدهی به تست های کووید 19 در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر افشین دلشاد اظهار کرد: با توجه به حجم بالای مراجعین مراکز 16 ساعته در کل استان و شلوغی و تراکم بالای افراد بیمار و مشکوک و حجم بالای کار همکاران واحد بیماری ها بعد از مدت ها پیگیری مستمر سامانه جوابدهی افراد سرپایی از منزل بدون مراجعه به مراکز بهداشت، بصورت اینترنتی فعال شد.

وی عنوان کرد: افراد به منظور مشاهده جواب نمونه گیری به آدرس اینترنتی http://hmis.nkums.ac.ir:82  مراجعه کرده و با ورود به قسمت چاپ جواب پاراکلینیک و وارد کردن نام بیمارستان، نوع خدمت، کدپیگیری و کدملی و انتخاب گزینه جستجو، جواب خود را مشاهده و چاپ کنند.

دکتر دلشاد خاطرنشان کرد: بیمارانی که در شهرستان های شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم، مانه و راز تست کرونا داده اند در قسمت نام بیمارستان، آزمایشگاه بیمارستان امام رضا (ع) را انتخاب کنند و بیمارانی که در شهرستان بجنورد تست داده اند، آزمایشگاه بیمارستان امام حسن (ع) را انتخاب کنند همچنین در قسمت نوع خدمت گزینه آزمایشگاه و در قسمت کد پیگیری اینترنتی  شماره موبایل وارد شود.

وی  بیان کرد: هدف از راه اندازی این سامانه کاهش مراجعات و تماس های متعدد افراد برای گرفتن جواب آزمایش کرونا، کمک به حفظ محیط زیست در راستای صرفه جویی در مصرف کاغذ و کاهش حمل و نقل، کاهش تماس های آلوده از طریق چاپ کاغذ، کمک به قرنطینه حداکثری و فاصله گذاری اجتماعی، کمک به استراحت مطلوبتر افراد در منزل برای افزایش سطح ایمنی و جلوگیری از شیوع بیشتر و ... است.

دکتر دلشاد یادآور شد: با راه اندازی این سامانه همچنین بار کاری همکاران حوزه بهداشت کاهش می یابد و نیروهای مراکز 16 ساعته می توانند جواب نمونه های سرپایی را در زمان سریع تری اعلام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز