نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بجنورد:

هدف از سفر به خراسان شمالی کمک به حرکت پرشتاب توسعه استان است

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۰۸:۴۱:۴۲
کد خبر: ۱۰۹۴۵۷۷
هدف از سفر به خراسان شمالی کمک به حرکت پرشتاب توسعه استان است
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از سفر بنده و هیئت همراه هم به خراسان شمالی کمک به حرکت پرشتاب توسعه استان و باز کردن گره ای از مشکلات مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی نیکزاد در جلسه شورای اداری استان با قدردانی از زحمات استاندار خراسان شمالی و نمایندگان استان در مجلس برای پیگیری مطالبات به حق مردم استان در بخش های مختلف گفت: دخالتی در کار دولت و دستگاه‌های اجرایی نداریم به استان آمده ایم تا گره ای از مشکلات استان باز کنیم.

نیکزاد با بیان اینکه به دنبال تصمیم‌گیری برای بودجه استان نیستیم بلکه می‌خواهیم بر شتاب توسعه استان بیافزایم، گفت: مصوبات این جلسات باید قابلیت اجرا داشته باشد و به طور قطع این مصوبات یک ماه آینده در هیات رئیسه مجلس و با دعوت از وزرا، معاونین وزرا، استاندار خراسان شمالی و نمایندگان استان بررسی می‌شود.

وی ادامه داد اجتماعی و رمز پایداری هر نظام و حکومت دانست و افزود: عدالت سبب خوشبینی مردم نسبت به مدیران و مسئولان می‌شود بنابراین ما فقط تهران را ایران نمی دانیم بلکه خراسان شمالی نیز بخشی از کشور است.

نیکزاد با اشاره به اینکه از مستند در خراسان شمالی ایجاد ۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در استان است، افزود:  امسال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای پنج هزار واحد مسکونی این طرح ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اختصاص می دهد و برای تکمیل طرح های هادی روستایی جهت تکمیل قیر لازم کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات برای ۱۰ هزار واحد مسکونی شهری از سوی وزارت راه و شهرسازی همچنین افزود: برای تعیین تکلیف گلستان شهر نیز ۵ هکتار زمین با کاربری مسکونی در اختیار قرار می‌گیرد و سازمان ملی زمین و مسکن نیز ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار می‌دهد تا با تصمیم شورای مسکن استان در سایت های مسکن مهر هزینه شود و برای سایت مسکن مهر شیروان نیز ۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص می‌یابد.

کمک مالی و اعتباری برای تعیین تکلیف راه های روستایی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، تخصیص ۶۰ هزار متر مکعب آب از سوی شرکت آب منطقه ای استان برای ایجاد مرکز تحقیقات و توسعه کشاورزی، ایجاد دانشکده پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد بجنورد، اتمام کنار گذر بجنورد و تفویض اختیار بحث آسفالت به استان، پیش بینی تسهیلات از سوی سازمان دهیاری ها و شهرداری ها و تامین ماشین آلات آتشنشانی از دیگر مباحث این نشست بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز