بیش از هزار سبد معیشتی در خراسان شمالی توزیع شد

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۳:۰۷:۵۹
کد خبر: ۱۰۹۵۴۹۲
بیش از هزار سبد معیشتی در خراسان شمالی توزیع شد
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۵۰ سبد معیشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال از آبان ماه تاکنون در اجرای طرح رزمایش مواسات و همدلی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت الاسلام علی اکبر صفری معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: یکهزار و ۵۰ سبد معیشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال از آبان ماه تاکنون در اجرای طرح رزمایش مواسات و همدلی  و  همچنین در این بازه زمانی  هزار پرس غذای گرم به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال بین نیازمندان این استان توزیع شد.

وی گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا ۳۰ هزار ماسک سه لایه که ۱۳ هزار آن توسط این اداره کل خریداری و مابقی تولید شده است به صورت رایگان در اختیار اقشار نیازمند قرار گرفت.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا این اداره کل تصمیم به راه‌اندازی گروه جهادی بالغ بر ۱۵۰ نفر که به صورت مستمر در هشت امامزاده استان مستقر هستند،گرفته است و ماهانه میزان عملکرد این گروه جهادی بازبینی می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: این گروه جهادی همچنین ۲ هزار و ۸۲۰ لیتر مواد ضدعفونی در خانه سالمندان و چند محله در بجنورد را ضدعفونی کرده اند و در توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان نقش داشته اند.

وی در رابطه با منابع مالی این کمک ها بیان کرد: بسته های غذایی از محل موقوفات مرتبط تهیه شده است که با همکاری کمیته امداد، مردم و خیرین به دست نیازمندان رسیده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تاکید کرد : توزیع بسته های غذایی در راستای رزمایش مواسات و همدلی بوده است که امیدواریم با ادامه کمک های مردمی، کمک به نیازمندان نیز ادامه داشته باشد.

وی گفت: هر چند شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی را در جامعه ایجاد کرده، اما ما شاهد کمک های خوب مردم به محرومان هستیم.

رزمایش مواسات وهمدلی درپی سخنان رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان امسال در خصوص کمک به اقشار نیازمند و آسیب دیده از کرونا و پرهیز از موازی کاری دستگاه های مربوطه اجرا می شود.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

این استان با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ در صد از آنان در روستاها سکونت دارند جزو استان های کم درآمد کشور است.

 

نظر شما