مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری خبر داد:

افزایش ۳۵ درصدی تولید ناخالصی داخلی خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۳:۰۱:۴۶
کد خبر: ۱۰۹۶۷۱۲
افزایش ۳۵ درصدی تولید ناخالصی داخلی خراسان شمالی
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی از افزایش ۳۵ درصدی تولید ناخالصی داخلی استان در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، با اعلام این خبر افزود: با راهبری استاندار و تلاش تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی در هفت ماهه نخست سالجاری نیز استان با تحقق شعار جهش تولید توانست در تولید محصولات صنعتی و کشاورزی رشد خوبی را رقم بزند.

بدری به افزایش تولید محصولات حوزه کشاورزی به عنوان پیشران اقتصادی استان اشاره داشت و گفت: در سال زراعی سال گذشته میزان گندم استان با تولید ۳۰۷ هزار تن ۵۵ درصد رشد داشت و در تولید جو و پنبه نیز به ترتیب ۸۴ و ۴۱ درصد رشد داشته ایم.

وی همچنین از رشد ۳۵ درصدی تولید پیاز، ۵۲ درصدی گوجه فرنگی، ۱۶ درصدی هلو، ۱۳ درصدی گیلاس و ۱۲ درصدی عدس در استان خبر داد.

بدری به رشد تولید محصولات بخش صنعت استان اشاره کرد و افزود: نسبت به زمان مشابه سال قبل تولید آلومینا با ۱۵۳ هزار تن رشد ۱۵ درصدی، تولید انواع سیمان با یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن ۱۲۸ درصد، تولید انواع محصولات فولادی با ۵۴ هزار تن ۸۱.۴ درصد و قطعات فولادی با تولید بیش از هزار و ۹۰۰ تن بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول در خراسان شمالی با بیان اینکه با توجه به این میزان افزایش تولیدات محصولات صنعتی و کشاورزی این استان توانست افزایش ۳۵ درصدی تولید ناخالصی داخلی را رقم بزند، گفت: درآمدهای استان نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است و استان توانسته نقش خود در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید و سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت مقابله با تحریم و خود اتکایی به خوبی ایفا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز