موسسات قرآنی تا ۲۰ آذر می توانند در سامانه ثبت اطلاعات موسسات ثبت نام کنند

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۳:۰۶:۰۴
کد خبر: ۱۰۹۶۷۲۲
موسسات قرآنی تا ۲۰ آذر می توانند در سامانه ثبت اطلاعات موسسات ثبت نام کنند
رئیس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سامانه ثبت اطلاعات مؤسسات کشور از پنجم آذرماه آغاز به کار و تا بیستم همین ماه به نشانی Qia.ir برای ثبت نام موسسات فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی اصغر نودهی افزود:  در فاز نخست تمامی اطلاعات مربوط به مؤسسه مانند، مدیرمسئول، مدیرعامل، اعضای هیئت مؤسس، هیئت مدیره، مربیان و بازرسان، اطلاعات مربوط به ساختمان، اساسنامه، استقلال مؤسسه یا وابستگی به مؤسسات دیگر جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به همکاری سازمان دارالقرآن‌ الکریم کشور  برای ارائه اطلاعات مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با توجه به تدوین آئین‌نامه‌های جدید مشترک مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت کشور و لزوم پایبندی به مفاد این آئین‌نامه‌ها، در این سامانه اطلاعات مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نیز دریافت می‌شود تا مدیریت و نظارت بهتری از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد.
نودهی اظهار کرد: در فازهای بعدی سامانه، مسئله نظارت بر موسسات، حمایت‌ها، تسهیلات و فرایندهای آموزش نیز به این سامانه افزوده خواهد شد. 
وی تصریح کرد: حمایت از فعالیت مؤسسات و پرداخت سرانه‌ها، فقط بر مبنای داده‌های این سامانه خواهد بود و از مؤسساتی که اطلاعات مربوطه را در این سامانه وارد نکنند در ثبت نام قرآن‌آموزان در آزمون سراسری قرآن و عترت با مشکل جدی روبرو خواهند شد.
گفتنی است، ۴۳ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در خراسان شمالی در حال فعالیت هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز