استاندار:

نگاه اقتصادی و اجتماعی به وقف در کشور پررنگ تر شده است

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۰۹:۴۵:۱۵
کد خبر: ۱۱۰۵۹۳۶
نگاه اقتصادی و اجتماعی به وقف در کشور پررنگ تر شده است
استاندار خراسان شمالی گفت:امروز نگاه به وقت صرفاً ملک وقفی برای اداره نیست بلکه علاوه بر رعایت مسائل دینی و شرعی همچنین حداکثر بهره‌وری برای حل مشکلات جامعه اسلامی است که در واقع نگاه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به این حوزه در کشور پررنگ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمد علی شجاعی گفت: هرچه مطالعه و تجربه بیشتر می‌شود جمع بندی دنیا به سمتی است که دین اسلام مقدس است و در تمامی زمینه های اجتماعی، اقتصادی و خانواده بهترین شیوه و روش را برای زندگی بشریت معرفی می‌کند.

شجاعی با بیان اینکه یکی از افتخارات امروز جهان اداره جامعه بر اساس مشورت است، افزود: مشورت و شورا یکی از تاکیدات دین مبین اسلام است و در حوزه اقتصاد هم اگر ما بتوانیم به ۵۰ درصد آنچه که در دین اسلام گفته شده است عمل کنیم برای آقایی در جهان کافی است.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی یکی از بزرگترین محورها برای حل مشکلات جامعه وقف می باشد، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در چهار دهه اخیر وقف با نگاه بلند و عالمانه امام راحل و مقام معظم رهبری در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه و ریشه اصلی اش در اسلام و شرع است و تکلیف این حوزه در استان مشخص است، خاطر نشان کرد: در استان خراسان شمالی تمامی اجزای حاکمیت با همدلی و هم افزایی با یکدیگر حرکت می‌کنند و مردم در مشکلات مختلف مدیران را مشغول به یکدیگر ندیدند و این انسجام و وحدت قدرت استان است که آن را با صد هزار میلیارد اعتبار عوض نمی‌کنیم.

محمدعلی شجاعی کشور را مانند یک بدن توصیف کرد که تمامی اجزای آن برای حرکت در راستای توسعه باید با یکدیگر هماهنگ باشند و در ادامه افزود: نظام و حاکمیت خدمات بسیاری را به مردم ارائه کرده است و هر جا مردم گله داشتند برای آن دسته از افرادی است که این هماهنگی را نمی‌پذیرند.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اعتقاد دارم هر حوزه یک وظیفه‌ای دارد که باید آن را انجام دهد اما همه باید با یکدیگر و در راستای انجام تعهدات خود نسبت به مردم و نظام گام برداریم و اگر مسیر فرعی را انتخاب کنیم موجب بروز مشکلات می شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز