مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد :

ثبت نام هشت هزار و ۸۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن در خراسان شمالی

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۴:۴۵:۴۳
کد خبر: ۱۱۱۱۸۷۸
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ثبت نام هشت هزار و 80 نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، سید عبدالمجید نژادصفوی در نشست خبری 2 ساعته با اهالی رسانه در ارتباط با طرح اقدام ملی مسکن در این استان گفت: در راستای اجرای این طرح هشت هزار و ۸۰ نفر در استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۷۰ نفر واریز وجه داشته اند و وجه مربوط به آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی را واریز کرده اند .

وی اظهار داشت : در صورتی که متقاضی آورده اولیه را در موعد مقرر واریز نکرده باشد از لیست متقاضیان حذف می شود.

نژادصفوی تصریح کرد : در شهر بجنورد، پروانه ساختمانی برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهرک فرهنگیان در حال صدور است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، تجهیز کارگاه انجام شده است و تا چند روز آینده، اجرای آن آغاز می شود.

وی درباره کمبود مسکن در استان اظهار داشت: بر اساس طرح سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، ۴۸ درصد از واحدهای مسکونی استان کم دوام و یا نیمه بادوام است که باید نوسازی شود، حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی به صورت استیجاری مورد استفاده مستاجران است و این آمار گویای کمبود مسکن در استان است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای مسکونی در استان نسبت به تعداد خانوارها، ۱۷ هزار کمتر است که برای رفع این نیاز، باید ساخت واحدهای مسکونی در برنامه به صورت جدی در دست اقدام قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: تفاهم نامه تولید ۲۰ هزار واحد مسکونی فی مابین استانداری و قرارگاه خاتم مبادله شده است که زمین برای احداث آن نیز تامین شده و هیچ مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

وی در ارتباط با پروژه های راه سازی در این استان نیز افزود: خراسان شمالی کمتر از یک درصد از سهم کشوری بزرگراه ها را در اختیار دارد که با به پایان رسیدن محور بجنورد به جنگل گلستان این شاخص افزایش می یابد.

نژاد صفوی با بیان اینکه خراسان شمالی جزء محدود استان هایی است که خط ریلی ندارد، خاطرنشان کرد: برای ساخت پروژه راه آهن جوین-اسفراین تفاهم نامه همکاری به امضاء رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ارتباط با راه های روستایی نیز بیان کرد: راه های روستایی خراسان شمالی از لحاظ آسفالت نسبت به سرانه کشوری ۳۰۰ کیلومتر عقب ماندگی دارد که باید در راستای رفع این مشکل هم اقدام جدی در دست کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس شیوه نامه واگذاری پروژه های راه روستایی از اداره کل راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان پیگیری جدی جهت عدم تعطیلی این پروژه ها در دست اقدام است .

نژادصفوی همچنین در نشست خبری با رسانه ها به اقدامات صورت گرفته در حوزه های دیگر در اداره کل پرداخت و اظهار داشت : از جمله اقدامات دیگر این اداره کل می توان به بحث شمیم کردن و اخذ سند تک برگی املاک دولتی ، برنامه های عملیاتی مربوط به بازآفرینی شهری و پروژه های انجام شده از جمله آسفالت محله های صادقیه ، باقرخان ، احداث پارک ، گود ورزشی ، روشنایی معابر ، هدایت سیل و غیره اشاره کرد .

وی عنوان کرد : مناقصه دو قطعه از محور بجنورد به سنخواست و حدود 10 کیلومتر از محور بجنورد به اسفراین حدفاصل پلیس راه تا شهر اسفراین در حال انجام است و به محض تعیین پیمانکار کار این قطعات نیز شروع خواهد شد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در پایان به خدمات در حال انجام در گلستان شهر بجنورد پرداخت و گفت : شروع عملیات اجرایی جدول گذاری و آسفالت معابر در گلستان شهر و همچنین برگزاری مناقصه احداث پارک در این شهرک از دیگر مواردی است که در این شهرک در حال انجام است .

نظر شما