رشد ۶۶ درصدی کمک های مردم نوعدوست استان خراسان شمالی به محرومین

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۲:۵۷:۳۷
کد خبر: ۱۱۱۲۴۰۱
رشد ۶۶ درصدی کمک های مردم نوعدوست استان خراسان شمالی به محرومین
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در خصوص میزان مشارکت‌های مردمی در سال جاری، گفت: امسال به رغم شیوع کرونا مشارکت‌های مردمی بیشتر شده است به طوری که در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۶ درصد افزایش را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد با بیان اینکه سال گذشته در شرایط اقتصادی نامطلوب بودیم که امسال این شرایط با کرونا گره خورده است، افزود: اما الحمدالله مردم خیر و نوعدوست در داخل و خارج استان مانند همیشه یاری گر محرومین این نهاد بودند و امسال ۸۳ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

وی با بیان اینکه این کمک ها در سرفصل های مشارکتی همچون زکات، صدقات، اکرام ایتام و مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است خاطر نشان کرد: کمک‌های مردمی بر اساس نیازسنجی این نهاد در بین مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان کمک های طرح ایتام نیز ۶۱ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: از میزان کمک های امسال بیش از ۲۲ میلیارد تومان در بخش طرح اکرام ایتام جمع آوری شده است که تمامی آن مستقیم توسط حامیان به حساب کودکان یتیم و محسنین واریز شده است.

الهی راد افزود: در بخش زکات نیز ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده که این رقم نیز زیر نظر اعضای شورای زکات روستاها صرف نیازهای معیشتی، فرهنگی، تحصیلی و اشتغال نیازمندان شده و بخشی نیز صرف ساخت پروژه های عام المنفعه شده است.

 وی یاد آور شد: صدقات پرداختی مردم نیز امسال به بیش از سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است که تمامی آن بر حسب نیازهای خانواده های محروم هزینه شده است.

 وی خاطرنشان کرد: مردم امسال حدود ۳۷ میلیارد تومان نیز به مراکز نیکوکاری استان کمک کردند که این رقم بیش از ۲۴ درصد افزایش یافته است.

 

 

 
 
 
 
 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز